همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت: رضا ضراب تاجر ایرانی الاصل که به اتهام فساد و ارتشاء در ترکیه دستگیر شده است به امور خیریه می‌پرداخت.

رجب طیب اردوغان

به گزارش ایرنا ، اردوغان پنجشنبه به هنگام بازگشت از اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ضراب در ترکیه تجارت طلا انجام می‌دهد و به اقتصاد ترکیه سود رسانده است و من می‌دانم که او در امور خیریه نیز دست دارد.

اردوغان در مورد ادعاهای پرداخت رشوه از سوی ˈرضا ضرابˈ به مقامات دولتی ترکیه و فرزندان آنان گفت: اگر مدارکی در مورد دادن رشوه از سوی وی موجود است با تصاویر منتشر شود.

وی در مورد دستگیری مدیرعامل ˈهالک بانکˈ ترکیه نیز گفت: عملیات یاد شده عملیاتی علیه دولت ؛ ملت و اراده ملی است. اگر مخالفان از فساد مالی سخن به میان می‌آورند این مساله باید علیه امول ملت و دولت انجام شده باشد ولی چنین مساله‌ای موضوع بحث نیست. مساله فساد مالی در مناقصه‌ها مطرح نیست و هیچ دلیلی مبنی بر دادن و گرفتن رشوه وجود ندارد.

نخست وزیر ترکیه اظهارداشت: پولی که در منزل مدیر عامل ˈهالک بانکˈ کشف شده آیا ارتباطی به بانک دارد ؟ اگر از چنین ارتباطی سخن به میان آورده شود این خیانت به کشور است. مدیرعامل هالک بانک برای هزینه در ساخت یک مدرسه پولی را از یک فرد خیر دریافت کرده است، من شک و شبهه‌ای در مورد درستکاری مدیرعامل هالک بانک ندارم ولی وی شاید یک فرد ساده لوح باشد.

کد خبر 243778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز