همشهری آنلاین: من عاشورای امام حسین را در عاشورای «گردان ۴۰۸» در «کربلای ۴ » دیدم و همین رزم را در عملیات استراتژیک و سرنوشت‌ساز «کربلای ۵ » که در کل سرنوشت دفاع مقدس ما تاثیر بزرگ و اساسی داشت، دیدم.

قاسم سلیمانی

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای 4 و گردان 408 غواص از لشکر 41 ثارالله شامگاه در محل تالار برق کرمان با حضور رزمندگان این گردان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

در این مراسم پیام صوتی سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدسو از فرمانده لشکر 41 ثارالله در دفاع مقدس، در خصوص کربلای 4 و گردان 408 که پیش از این در سال 89 ارسال شده‌بود؛ پخش شد.

سردار سلیمانی در این پیام چنین می‌گوید: وقتی که از گردان 408 صحبت می‌شود یعنی بحث اصحاب صفه. یعنی بحث متدینین و مؤمنین. یعنی بحث مردان اشک‌ها، مردانی که در شب‌های تاریک در دل وحشت نیزه می‌زدند و راه را برای هزاران مجاهد دیگر باز می‌کردند.

گردان 408 به تنهایی تاریخ ذی‌قیمت دفاع مقدس ما است. مظلومیت، معنویت، شجاعت و شهادت‌طلبی مردان این گردان اعم از فرماندهان تا رزمندگان آن، نیازمند کنگره‌های عظیمی است. گردان 408 به تنهایی جامعیت جامعی از دفاع مقدس ما است.

گردان 408 در دو عملیات مهم، بزرگ و تاثیرگذار تاریخ جنگ ما نقش‌آفرینی کرد. کربلای 4 اوج هنرنمایی؛ ولایت‌پذیری و تعبد این گردان و ادای دین به تشیّع،اسلام و اهل بیت(ع) بود.

هیچکس هیچ وقت نمی‌تواند از ذهن خود این تصویر زیبا و فراموش ناشدنی گردان 408 را محو کند که در چولان‌های کنار اروند در کربلای 4 جوی‌های خون کوچکی روان بود و من این جوی‌های خون را به چشم خودم دیدم و دیدم چگونه آن‌ها بدون ذره‌ای ابهام، ترس و تردید به اروند زدند در حالی که دشمن در بالای خاکریز‌ها به آن‌ها نگاه می‌کرد و تک تک آن‌ها را با تیربارهای خود نشانه می‌رفت و آن‌ها ذره‌ای ترس به خودشان راه ندادند.

من عاشورای امام حسین را در عاشورای گردان 408 در کربلای 4 دیدم و همین رزم را در عملیات استراتژیک و سرنوشت‌ساز کربلای 5 که در کل سرنوشت دفاع مقدس ما تاثیر بزرگ و اساسی داشت، دیدم.

گردان 408 با فرماندهان عزیزش و شهدای زنده‌اش در دل شب آن راه سخت پر وحشت را در دل زمستان در داخل آب‌ها چندین کیلومتر در مواجهه با سیم‌های خاردار و مین‌ها و کمین‌ها طی کرد و خط غیرقابل تسخیر دشمن را به زعم خودش درهم شکست و عملیات کربلای 5 با قدرت بازوان فرزندان شما در گردان 408 رقم خورد.

چهره عزیز، محبوب و پر از معنویت و همیشه ذاکر شهید عبدالهی برای این گردان کافی است.

این گردان،گردان ذاکرین بود.خدا را به محمد(ص) و آل محمد(ص) قسم می‌دهم به حقیر و همه‌ ارادتمندان این گردان پرافتخار شهر کرمان، این نماد مردانگی و رزم مردان شهر کرمان را توفیق عطا کند برای ادای دین. ادای دین ما و همه کسانی که زنده ماندند و در این راه هستند این است که این راه را در این دوره‌ بسیار پرمخاطره و مهم، دوره‌ای که تشیّع عزیز نیازمند خون و فداکاری است و اسلام در یک معرکه بسیار مهم و عظیم در مقابل استکبار قرار دارد، استکباری که با همه‌ همراهان و اصحابش و با همه توانمندی‌هایش در مقابل اسلام صف کشیده‌ است. بهترین راه ادای دین ما ایستادن در صف اسلام و دفاع از اسلام عزیز و تشیّع عزیز است و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق ادای دین را عطا کند و ما را با شهادت در راه این شهدای عزیز و آرمان‌های آنان و امام صادقین و صالحین و خلف صالحش یعنی مقام معظم رهبری با شهادت در این راه رو سفید کند و به همه ما نمره قبولی عطا بفرماید.

این مراسم امروز جمعه و فردا شنبه شب نیز در محل تالار برق کرمان برگزار خواهد شد.

کد خبر 243801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز