همشهری‌آنلاین: در جریان درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان دست کم ۲۶۵ نفر از هواداران اخوان‌المسلیمن بازداشت شدند.

مصر

بسیاری از شهرهای مصر روز جمعه باز هم صحنه تظاهرات هواداران اخوان المسلیمن بود و در جریان درگیری‌ها و  به‌خشونت کشیده‌شدن راهپیمایی سه نفر کشته‌شدند.

این تظاهرات دو روز بعد از تروریستی‌خواند گروه‌ اخوان‌المسلمین از سوی دولت انجام شد.دولت مصر این گروه را به‌دنبال حمله انتحاری در شهر منصوره مسئول این حادثه و تروریست خواند.حادثه‌ای که باوجود پذیرش مسئولیتش از سوی گروهی دیگر ،به دلیلی برای سرکوب بیشتر هواداران این جنبش تبدیل شده‌است.

بنا به گزارش دیلی‌نیوز اجیپت،دانشگاه الازهر در روز جمعه به یکی از صحنه‌های درگیری بین پلیس و دانشجویان هوادار اخوان‌المسلمین تبدیل شد. در یک سوی این صحنه، دانشجویان به نیروهای پلیس سنگ پرتاب می کردند و در سوی دیگر، پلیس برای متفرق‌کردن تظاهرکنندگان به گاز اشک‌آور متوسل شد.

از تابستان سال جاری که محمد مرسی، رئیس‌جمهور اسلام‌گرای مصر توسط ارتش از قدرت برکنار شد، این کشور صحنه ناآرامی‌ها و درگیری بین هواداران اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی شده است.

این درگیری‌ها دست کم ۱۰۰۰ کشته برجای گذاشته و بازداشت صدها نفر از اعضای وابسته به این سازمان و هواداران آن را در پی داشته‌است.

کد خبر 243906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز