همشهری آنلاین: روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی، طی یادداشتی به بیان توضیحاتی در جهت رفع ابهامات دو طرح «گفت‌وگو» و «ائتلاف تمدن‌ها» پرداخت.

در یادداشت روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان که در توضیح و رفع ایرادات مصاحبه اخیر وی با ایسنا منتشر شده، آمده است:

«وقتی مساله‌ی گفت و گوی تمدن‌ها در سازمان ملل تصویب شد، جناب آقای کوفی عنان آقای پیکو را به عنوان معاون خود برای پیگیری طرح معرفی کرد و 5 سال هم زمان معین کرد و بعد از 5 سال دیگر این موضوع تمدید شد که پیگیری امر صورت گیرد.

اما تعیین 18 نفر برای طرح ائتلاف تمدن‌ها بود که از سوی آقایان زاپاته،( نخست وزیر اسپانیا) و اردوغان ( نخست وزیر ترکیه ) پیشنهاد شده بود و آقای کوفی عنان 18 نفر صاحب نظر را تعیین کرد و چندین نشست بین‌المللی و (آخرینش در نیویورک ) داشتند و گزارش خود را به آقای دبیر کل سازمان ملل دادند و اساسنامه طرح ائتلاف تمدن‌ها بر آن اساس تنظیم و پیگیری شد و حالا هم این طرح دبیرخانه و دبیر دارد.

در نهایت توصیه جناب آقای خاتمی به ریاست محترم جمهوری کشورمان با توجه به تصویب طرح‌شان در سازمان ملل این بوده است که " خوب است جناب آقای دکتر روحانی هم دستور دهند پیگیری طرحشان در سازمان ملل فعال شود.»

 

کد خبر 243948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز