همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با صدور پیام نوشت: استاد پرورش برای من یک الگو بود که به فضل، توفیق و عنایات الهی توانست خدمات ‏‏بزرگی را به انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران ارائه دهد.

صفوی

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، طی پیامی درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش را تسلیت گفتند. متن پیام دستیار وی به شرح زیر است:

انّا للّه و انّا الیه راجعون

مردم شریف اصفهان و خانواده محترم استاد سید علی اکبر پرورش (رحمت‌الله علیه)

خبر در گذشت استاد اخلاق ، معلم بزرگوارمان ، این بنده حقیر و همه شاگردان ایشان را در غم فروبرد.

استاد سید علی اکبرپرورش که مرد علم و عمل و پرورش یافته در دامان اسلام ناب بود به دیار باقی شتافت. او که عمر بابرکت خود را در صراط مستقیم ایمان و عمل صالح صرف نمود، آنچه را داشت در طبق اخلاص، در امر تعلیم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب و نظام قرار داد و هرجا که لازم بود در صحنه های مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از آن پیشتاز بود.

استاد پرورش برای من یک معلم و الگو بود که به فضل، توفیق و عنایات الهی توانست خدمات ‏‏بزرگی را به انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و اصفهان ارائه دهد. آن استاد برجسته، یک چهره ماندگار و ستون فکری و اندیشه ای برای جوانان ایران و اصفهان بود.

آن عزیز سفر کرده مبارزی خستگی ناپذیر در برپائی و ترویج و تحکیم انقلاب، حاضر فعال در شورای عالی دفاع، در وزارت آموزش و پرورش ومجلس شورای اسلامی بود و مقطع حساس دفاع مقدس نیز او پشتیبان فکری رزمندگان و فرماندهان و همواره و در خط امام و ولایت بود.

بسیاری از جوانان انقلابی که بعدا توانستند ‏‏در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در مدیریت های کلان کشور مسؤلیت بپذیرند کادرهای جوانی ‏‏بودند که تحت تربیت و ‏‏آموزش های آقای پرورش قرار گرفتند و از موثرترین، متعادلترین و دلسوزترین افرادی هستند که در طول سال ‏‏های بعد از انقلاب در سطح ملی توانستند مسؤلیت های سنگینی را به عهده بگیرند.‏

استاد پرورش در لایه های مختلف به فعالیت های فرهنگی، فکری ، سیاسی و حتی ‏‏نظامی می پرداخت. آن مرحوم جلیل القدر دو دوره نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی بودند و چند سال ‏‏وزیرآموزش و پرورش و به مدت سه سال در شورای عالی دفاع در زمان جنگ حضور موثری داشتند به ‏‏واقع ایشان در حمایت از رزمندگان بسیجی، سپاهی و ارتشی، تصمیم گیری برای عملیات هجومی از جمله ‏‏در شکست حصرآبادان نقش بسیار فعالی داشت.‏

استاد پرورش، شخصیتی وارسته، متواضع و ولایتمدار بود که به تأسی از اجداد طاهرینش عمر پربرکت خود را در مجاهدت بی دریغ در راه حق سپری نمود و اینک سوگ اورا به مردم شریف اصفهان و ملت بزرگ ایران، خصوصا به همسر صابر، فرزندان و خانواده محترم، یاران و دوستان و همه متعلمینی که محضر ایشان را درک کرده اند، تسلیت عرض نموده و از درگاه احدیت برای آن استاد عالیمقام ، رضوان الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا

سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی

کد خبر 243986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز