سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در یک درگیری خونین، پلیس هشت مظنون "تروریستی" را در منطقه ناآرام ژنجیانگ واقع در شمال غرب این کشور هدف گلوله قرار داد.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، آنگونه که پایگاه اینترنتی دولتی تیانشان (Tianshan) خبر داد، "مهاجمان" صبح زود امروز مواد انفجاری را به سوی یک پاسگاه پلیس در شاخه نزدیک به کاشگار (Kaschgar) پرتاب کرده و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند.

حدود دو هفته پیش در نزدیکی کاشغر 16 نفر کشته شده بودند. دولت چین می‌گوید یک "گروه تروریستی" به نیروهای امنیتی حمله کرده است. با این حال آن طور که شبکه رادیویی آمریکایی آسیای آزاد و جامعه جمعیت‌های در معرض تهدید گفته‌اند، ساکنان منطقه می‌گویند بیش از 14 نفر از اعضای یک خانواده اویغوری که در تدارک جشن عروسی بودند، کشته شده‌اند. شش نفر از این قربانیان زن بودند.

به دلیل تنش‌ها میان اقلیت اویغور و چینی‌ها، منطقه ژینجیانگ مدت‌هاست دستخوش درگیری است. این جمعیت ترک مسلمان خود را زیر فشار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اکثریت چینی می‌بیند. دولت چین گروه‌های اویغور را متهم به تلاش‌های جدایی طلبانه و تروریسم کرده است. کمونیست‌ها پس از به قدرت رسیدن در سال 1949، ترکستان شرقی سابق را به چین منضم کردند.

کد خبر 244185
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز