همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۹ دی ظهور شکوفایی اراده ملت ایران در برابر سبکسری غرب بود، گفت: ملت ایران غربی‌ها را در طول ۳۴ سال پس از انقلاب در میدان‌های مختلف آزمودند و آمریکا و رژیم صهیونیستی در حرکت جهنده مردم در ۹ دی پاسخ ملت ایران را شنیدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام ارتحال رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و بیان نکات تاریخی در خصوص مظلومیت اهل بیت گفت: برادران و خواهران قدرت مسلمانان که امروز بیش از 1.5 میلیارد است به دلیل هر نوع سوء تدبیر که نگرانی پیامبر اعظم(ص) بود امروز آلت دست قدرت‌های بزرگ شده است و هویتی از خویش بروز نمی‌دهد چه در سیاست و چه در فرهنگ و چه در اقتصاد.

نماینده مردم قم ادامه داد: در این میانه اگرچه تلاش‌‌هایی از سوی مصلحان اسلامی نظیر سید جمال اسدآبادی، سید قدس و مراجع در دوران ملی شدن صنعت نفت انجام شد لکن کمتر توانست تاب بیاورد و اکثر این ناکامی‌ها صرفاً به خاطر ماجراجویی‌های قدرت‌های بزرگ نبود بلکه به دلیل تفرقه و بی‌توجهی به مسایل مهم و عدم وحدت مسلمانان بود که نمونه‌ای از سوء تدبیر را می‌توان در این حرکت‌های اصلاحی مشاهده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) مسیر جدیدی را ایجاد کرد که اصلاح آن در احیای سنت پیامبر و مکتب علوی در حکومت به جای قرار گرفتن در زد و بندهای حکومت‌های جهانی ثقل استواری نظام را بر رای اعتقادی ملت قرار داد و سکان این حاکمیت در ولایت مستقر شد و استراتژی وحدت امت اسلامی به جد پیگیری شد.

وی ادامه داد: گرچه در این راه دولت‌های مستبد از یک طرف و مساله سازی‌های قدرت‌های بزر گ موانعی ایجاد کردند اما جاذبه این تفکر راه خود را بین ملت‌های مظلوم مسلمان باز کرد. در مساله فلسطین مسیر مقاومت را عملاً مقاومت نمود.

لاریجانی تصریح کرد: امروز همگان در صحنه بین‌المللی درک نموده‌اند که حرکت مقاومت در مساله فلسطین به نقطه تعیین کننده خود رسیده است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی در مقابل قلدری‌های آمریکا و غرب استقامت کرد و این استراتژی موجب هوشیاری ملت‌های مسلمان گردید به طوری که در سیاست‌های وحشیانه آمریکا در افغانستان و عراق گاه جمهوری اسلامی به تنهایی مجبور شد از مظلومیت این ملت‌ها حمایت کند و در این راه گرچه هزینه‌هایی را تحمل کرد اما نتیجه آن سرافرازی ملت قدرتمند ایران بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت‌های اسلامی در این حرکت به بیداری رسیدند به طوری که آمریکا را از عراق اخراج کردند و در لبنان با شکست مفتضحانه مواجه شدند و عنقریب از افغانستان نیز اخراج می‌شوند.

وی تاکید کرد: در مساله هسته‌ای با همه فراز و فرودهای آن، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های غرب ملت ایران را صاحب فناوری صلح آمیز هسته‌ای کرد و با تکیه بر استقلال عملی صاحب فن شد و حتی در فناوری های نوین به جایگاه قابل قبولی دست یافت.

لاریجانی افزود: در حرکت اقتصادی کشور و آبادانی شهرها و روستاها گام‌های بزرگی برداشته شد که در سطح زندگی مردم موثر بود گرچه در ابعاد اقتصادی به دلیل تغییر سیاست‌ها و گاه کجروی و راست روی بی‌جهت و گاه با بی‌تدبیری دولت‌ها در بیشتر موارد و یا با رفتار ستمکارانه غرب مشکلاتی پیدا کرد که برخی مشکلات ما در حوزه اقتصاد نتیجه آن است.

وی تصریح کرد: حرکت به سوی استقلال اقتصادی و عدالت اجتماعی استراتژیک سنجیده‌ای بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این دوره با یک ارزیابی کلان می توان متوجه شد نقش ولایت فقیه در پیمودن صراط درست نظام مخصوصاً موضوع استراتژیک بی بدیل بوده است چه در زمان امام (ره) و چه در زمان رهبر فرزانه انقلاب.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش توان ملی کشور و نقش آفرینی نظام در مسایل مهم منطقه که اکثراً بی‌نظیر است نتیجه راهبری ولایت فقیه بوده است. البته سهم بی تدبیری‌های دولت‌ها در مسایل اقتصادی که گاه در نظام‌های دموکراتیک بروز پیدا می‌کند را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع فتنه 88 را باید در چنین متنی مورد بررسی قرار داد گفت: در حرکت نوینی که در طول تاریخ اسلام بی بدیل بوده و در سه دهه اخیر ثمرات آن مورد یاس دشمنان اسلام گشته نمی توان یکباره نادیده گرفت و صرفاً به بهانه یک انتخابات ماجراجویی راه انداخت که به اعتبار یک نظام پرقدرت لطمه وارد نمود.

لاریجانی ادامه داد: به همین علت آمریکا و رژیم صهیونیستی با گفتار ها و رفتارهای احمقانه به پرگویی و تحقیر ملت ما پرداختند. این حرکت نوعی ظرفیت سوزی سال‌ها تلاش ملت ما بود که با نگاه نافذ رهبری و با ایستادگی ملت علاج گردید.

وی یادآور شد: ملت ایران در چند برهه چنین حرکت هایی از خود نشان داد که برای همگان مکشوف شد که با ملتی آگاه روبرو هستند. ابتدا در پیروزی انقلاب که علیرغم توطئه‌های مختلف حتی کودتا و تفرقه افکنی داخلی با پیروی از ولایت امام و حضور جدی در صحنه ساختار نظام دیکتاتوری را برچیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران در جنگ تحمیلی با حضور غیرتمندانه در جبهه‌ها در مقابل صف شرق و غرب و بدصفتان منطقه‌ای ایستادگی نموده و سرافرازی ملت را تضمین نمودند.

وی افزود: در جریان بنی صدر با مساله قصاص که با صحبت امام (ره) که مخالفت با لایحه قصاص را در حد ارتداد اعلام کردند ملت به خیابان‌ها ریختند و صحنه را تغییر دادند و این حرکت مردمی به فرار بنی صدر منجر شد.

لاریجانی ادامه داد: ملت ایران در 23 تیر حرکت بداندیشان داخلی و خارجی را در ماجرای 17 تیر عقیم کردند و در 9 دی ماه که پس از ماه‌ها مساله سازی داخلی و خارجی پس از توهین آشکار در عاشورای حسینی با حضور در صحنه پیام ایستادگی و مقاومت ملت را به فریب خوردگان داخلی رساندند و نشان دادند ملت ایران ملتی با شرف، با وفا و معتقد به اسلام و دلداده انقلاب و ولایت فقیه است.

وی تاکید کرد: ملت ایران به هیچکس اجازه نمی‌دهد با مبانی اصیل و ارزش‌های آن بازی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی 9 دی را ظهور شکوفایی اراده ملت در مقابل کج اندیشی استکباری خواند گفت: 9 دی نشان داد ملت ایران فرزندان راستین رهبری هستند که فرمود مرگ باعزت بهتر از زندگی با ذلت است.

وی ادامه داد: یکی از مناظر بی پروایی آن دوره نوع موضع گیری های رئیس جمهور و کنگره و وزیر خارجه آمریکا و سردمداران رژیم صهیونیستی نسبت به شرایط فتنه در ایران بود. آنان با ناشی گری بودجه تصویب کردند، حمایت سیاسی کردند، حمایت رسانه‌ای نمودند.

لاریجانی ادامه داد: بسیاری از غربی‌ها در رسانه‌های خود زبان به موعظه ایران گشودند غافل از این که ملت ایران این ضرب المثل فرانسوی ها را به خوبی به خاطر دارند که اگر روباه موعظه می‌کند مواظب غازهای خود باشید.

وی تاکید کرد: ملت ایران غربی‌ها را در طول 34 پس از انقلاب در میدان های مختلف آزمودند و نسبت به عیار صداقتشان در دلسوزی های روباه صفتانه شان به درستی ارزیابی دارد و قاعدتاً آمریکا و رژیم صهیونیستی در حرکت جهنده مردم در 9 دی پاسخ ملت ایران را شنیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئن باشید آن غریو خشمگینانه ملت را مستمراً می‌شوند.

وی سخن خود را با این حدیث قدسی از رسول الله به پایان برد: خداوند فرمود هر کسی ولی از اولیا و دوستداران مرا مورد اهانت قرار دهد در حقیقت برای جنگ با من کمین کرده است.

کد خبر 244192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز