همشهری انلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۹ دی، محصول حدود ۲۰ سال تلاش دشمن خارجی و همدستان داخلی به شکست کامل انجامید.

به گزارش فارس به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سیاستگذاری نیروهای مسلح که با حضور مقامات و فرماندهان عالیرتبه نظامی کشور برگزار شد طی سخنانی ضمن تسلیت ایام وفات حضرت نبی اکرم محمد مصطفی(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، گفت: جریان مقابله با انقلاب اسلامی که از بدو پیروزی این انقلاب از ترکیب سلطنت‌طلبان، چپی‌ها، منافقین و افراد خوش‌گذران، فئودال‌ها، سرمایه‌داران و همه عوامل ضدانقلاب و امام(ره) تشکیل شده بود، در طی سال‌های اول انقلاب تلاش‌های گوناگون کرد و هر کسی با یک پرچمی، روزنامه‌ای و حزبی در این جهت تلاش کرد.

وی افزود: آنها وقتی که جنگ آغاز شد در ابتدا مسیرشان را کمی تغییر دادند بعد که دیدند چهره خائنانه‌شان آشکار می‌شود، پنهان شدند. اول به حمایت جنگ شعار دادند بعدش هم پنهان شدند و علیه جنگ، پنهانی کار کردند، منافقین هم که رفتند به صدام پیوستند و علیه جنگ و انقلاب فعالیت کردند، عده‌ای هم به خارج از کشور فرار کردند و از آنجا علیه انقلاب اسلامی و جنگ تلاش کردند.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: انقلاب اسلامی تداوم، رشد و کمال پیدا کرد، ولایت الهی در کشور تداوم یافت و زمان رهبری امام خامنه‌ای عزیز این تداوم شدت پیدا کرد. مخالفین در ابتدا فکر می‌کردند که قادر هستند با اجماع سیاسی نظام را در دست بگیرند و مدتی هم در جبهه‌های گوناگون تلاش کردند اما دیدند که به خاطر ماهیت وجودی و درکشان از جامعه و مواضع‌شان، مردم آنها را قبول نمی‌کنند بنابراین شروع به مطالعه راهبردی و تهیه طرح برای انحراف انقلاب کردند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: این طرح توسط افرادی طراحی و روی آن کار شد و افرادشان را بوجود آوردند که این جریان ضمن قبول امام و رهبری می‌خواست تا انقلاب را از محتوا خالی کند و در واقع انقلاب را به تحلیل ببرند که این هم بین خودشان اختلاف افتاد و نسبت به حرکتشان آگاه شدند.

وی ادامه داد: این بار دشمن‌های خارجی و داخلی به هم پیوستند و یک طرح راهبردی جدیدی برای ساختن دروغی به اسم تقلب در انتخابات و استفاده از احساسات پاک مردم و در واقع ایجاد یک جریان اجتماعی در مقابل انقلاب که به تدریج این کار را به حذف نهضت امام(ره) منتهی کنند، درست کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: این مرحله دیگر فتنه است و در این مرحله آمدند از چهره‌های دوران انقلاب اسلامی استفاده و طوری عملیات روانی را هدایت کردند که از موضع حق اعتراض کنند. این بود که دیدیم یکی از مدعیان، قبل از انتخابات بیان داشت که من فتنه‌های آتش و دود بر فراز تهران می‌بینم، یعنی تهدید کرد.

فیروزآبادی در ادامه در خصوص نقش بیگانگان اظهار داشت: انقلاب‌های مخملی در جاهای مختلف دنیا اتفاق افتاده بود و آمریکایی‌ها پیروز شده بودند، بنیاد سوروس توانسته بود راهبردش را پیش ببرد و این افراد هم با بنیاد سوروس در ارتباط بودند و هماهنگی‌ها شده بود.

وی افزود: فتنه سال 1388 از پیش طراحی بود و از شش ماه قبل این افراد داشتند کار و سازماندهی می‌کردند که مبتنی بر یک تجربیاتی و ارتباطاتی با دشمن بود و جهت‌گیری هم جهت‌گیری حذف انقلاب اسلامی، نهضت امام(ره) و فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بنابراین فتنه‌گران شیطان‌محور و خادم دشمن و خائن به اسلام، انقلاب، امام و ولایت فقیه بودند که بعد هم در جریان فتنه 88 با کارهایی که کردند و شعارهایی که دادند چهره‌شان صددرصد آشکار شد و اوج آن در روز مقدس عاشورا که ستون خیمه اسلام است، بود. اسلام با عاشورا زنده و حفظ می‌شود. اسلام با عاشورا نجات پیدا کرد و مرگ یزید و امثال یزید را در تاریخ پایه‌گذاری کرد.

فیروزآبادی ادامه داد: روز عاشورا این افراد بر عزاداران حسینی و کسانی که برای بزرگداشت عاشورا مراسم داشتند، آن حرکات ننگین و زشت را انجام دادند که بی‌شباهت به کارهای شمر و همدستانش در کربلا نبود. اینجا بود که مردم آنها را شناختند و بالاخره تجزیه و تحلیل و نتیجه‌گیری و انسجام عمومی محصولش شد نهم دی ماه. نهم دی ماه 88 یوم‌الله بزرگی است مثل 22 بهمن.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوران انقلاب اسلامی 3 روز داریم که مانند هم و بسیار مهم هستند، یکی روز 19 دی ماه 1356 که رژیم شاه با نوشتن مقاله در روزنامه اطلاعات به حضرت امام خمینی(ره) و مقدسات مردم اهانت کرد. آن روز مردم شهرستان قم قیام کردند که آن قیام منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن سال 1357 شد. 22 بهمن، دیگر روزی است که مردم به میدان آمدند و از انقلاب اسلامی حمایت کردند.

وی در پایان تصریح کرد: سومین روز، روز 9 دی سال 1388 بود. در 9 دی، محصول حدود 20 سال تلاش دشمن خارجی و همدستان داخلی به شکست کامل انجامید. بنابراین 9 دی روز بزرگی است و روزی است که بایستی سجده شکر بجا آورد و باید این روز را همیشه زنده و تازه بداریم.

کد خبر 244218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز