دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو حقوقدان شورای نگهبان، کلیدی‌ترین نکته حماسه مردمی ۹ دی را اثبات دوباره این موضوع دانست که عشق ایرانی‌ها به اهل بیت پیامبر (ص) بخصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با هر چیز دیگری فرق می‌کند.

دکتر محسن اسماعیلی دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو حقوقدان شورای نگهبان در یادداشت کوتاهی با عنوان «اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند» نوشت:

«حماسه به یاد ماندنی نهم دی ماه سال 1388 از جهات مختلف و دیدگاه‌های متفاوتی قابل تحلیل و تجلیل است. از نظر من کلیدی‌ترین نکته آن است که آن روز یکبار دیگر برای همه جهان ثابت شد که عشق ایرانی‌ها به اهل بیت پیامبر، و خصوصاً حضرت اباعبدالله الحسین، صلوات الله علیهم اجمعین، با هر چیز دیگری فرق می‌کند. آن روزها هفت ماه بود که مردم و نظام اسلامی همه جفاها و نامردی‌ها را صبورانه تحمل کرده بودند، اما جسارت گروهی اندک در روز عاشورا در سال 88 همه ما را در برابر رسول خدا و خاندانش شرمنده کرد، و چنین شد که قیام نهم دی پدید آمد و نمادی تاریخی از جوشش خشم مقدسی شد که امید است آن شرمندگی را جبران کند. اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ ، اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ ، وَشٰایَعَتْ وَبٰایَعَتْ وَتٰابَعَتْ عَلىٰ قَتْلِهِ ، اَللّٰهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً»

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن اسماعیلی

 

کد خبر 244233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز