همشهری آنلاین: رئیس ستاد نهم دی گفت: قبل از انتخابات عده‌ای از نخبگان القا کردند کشور با بحران و خطر روبه‌روست و اگر افراد خاصی به صحنه نیایند، کشور از بحران نجات نخواهد یافت. این افراد همچنین ادعای تقلب را در کشور نهادینه کردند.

علی محمد نائینی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی محمد نائینی عصر دوشنبه در همایش ویژه بصیرت و میثاق امت با ولایت در تالار وحدت دانشگاه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای دین و رهبری مرجعیت شیعه به پیروزی رسید و نتیجه این انقلاب جمهوری اسلامی بود، افزود: ‌در یک زمان استثنایی این انقلاب محقق شد، به لحاظ مبنایی با پیروزی انقلاب اسلامی همه مدل‌های موجود را به چالش کشید و اهداف و منافع غربی‌ها در منطقه به خطر افتاد.

وی افزود: از همان روزهای آغازین انقلاب این نظام در داخل کشور با فتنه‌های مختلفی روبه‌رو شد و با بصیرت ملت ایران و رهبری الهی امام ‌و ‌حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای مقابله و مهار شد و این نظام مستحکم‌تر شد‌.

رئیس ستاد نهم دی و تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: ‌در حوزه خارجی از همان روزهای اول بی‌پروایی کردند و با روش‌های مختلف وی سعی در براندازی نظام داشتند، از تمام پیچ‌های خطرناک نظام جمهوری اسلامی با موفقیت و پیروزی عبور کرد.

وی ادامه داد: انتخابات در سال 88 بدون اینکه با چالش امنیتی روبه رو شود با حداکثر مشارکت برگزار شد، اما عده‌ای این نقطه قوت نظام را به یک چالش امنیتی تبدیل کردند.

نایینی با بیان اینکه تحلیلگران سیاسی با مشاهده فضای قبل از انتخابات متوجه شدند که با جریانات بزرگ و از پیش برنامه‌ریزی شده روبه رو می‌شوند، اضافه کرد: قبل از انتخابات عده‌ای از نخبگان القا کردند که کشور با بحران و خطر روبه‌رو است و القا کردند که اگر افراد خاصی به صحنه نیایند کشور از بحران نجات نخواهد یافت و ادعای تقلب را در کشور نهادینه کردند.

وی با بیان اینکه فتنه 88 شاخصی برای سنجش بصیرت و وفاداری نخبگان بود، افزود: برخی از نخبگان سیاسی در فتنه 88 کوتاهی کردند، همراهی کردند با فتنه، برخی دیگر سکوت کرده و روشنگری نکردند تحلیل‌های غلط ارائه کردند و حاضر نشدند خودشان را برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه بکنند.

رئیس ستاد نهم دی و تحلیلگر مسائل سیاسی، تصریح کرد: بعد از انتخابات مشخص شد که فتنه‌گران هدفشان کلیت نظام است و پس از اردوکشی به صورت علنی سران غرب به حمایت از فتنه‌گران پرداختند و امروز هرچه بیشتر می‌گذرد مشخص می‌شود که غربی‌ها در سال 88 کاملا امیدوار به براندازی انقلاب بودند و از همه ظرفیت‌های خود برای این منظور هزینه کردند.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها از مدل انقلاب‌های رنگی الگو گرفتند و در 17 کشور نظام سیاسی براندازی کردند و همین روش را در ایران نیز می‌خواستند اجرا کنند.

نایینی با بیان اینکه خطرناک‌ترین توطئه و فتنه‌ای که تهدیدی برای انقلاب اسلامی بود فتنه 88 بود، گفت: اما در مقابل آن بزرگ‌ترین پیروزی عظیم‌ترین پاسخ مردم به آنها در یوم‌الله 9 دی رخ داد.

وی تصریح کرد: حضور پر شور حماسه نهم دی مشخص کرد که همه 40 مییلیونی که در 22 خرداد به استثنای طراحان فتنه در حماسه حضور داشتند.

رئیس ستاد نهم دی و تحلیلگر مسائل سیاسی راه مقابله با فتنه را داشتن تحلیل درست از آن دانست، خاطر نشان کرد: فتنه 88 با تهمت آغاز و چند لایه داشت، ارزش مضاعف یوم‌الله 9 دی در این بود که در فضای غبار آلود رخ داد و ملت با بصیرت مسیر را یافتند‌.

وی با اشاره به لایه‌های مختلف فتنه 88 گفت: در لایه رویی پیاده نظام دشمن و در لایه دوم رهبران ظاهری و نخبگان هوا خواه غربی و در لایه سوم رهبران واقعی و قرارگاه جبهه استکبار قرار داشتند‌؛ پس اشتباه است که فتنه‌گران را فقط دو شخص خاص ظاهری بدانیم.

نایینی پیام 9 دی را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: توجه به قدرت درونی نظام برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ، نگه داشتن شتاب پیشرفت علمی کشور و همچنین تلاش برای تولید ملی ‌از پیام‌های روز 9 دی است

کد خبر 244246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز