همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با جدیت به دنبال پاکسازی میادین مین در استان های غربی کشور هستیم.

مین

به گزارش ایرنا، ˈرضا طلایی نیکˈ روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی و بررسی راهکارهای لازم برای پاکسازی عمومی میادین مین در منطقه غرب در استانداری کرمانشاه افزود: حماسه سازی‌ها و ایثارگری های مردم شریف غرب کشور در هشت سال دفاع مقدس هیچگاه از ذهن ها زدوده نخواهد شد.

وی اظهار کرد: ما همواره به یاد داریم که این مردم در کنار رزمندگان اسلام خالق چه شگفتی ها و دستاوردهای ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: امروز از طرف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وظیفه و ماموریت داریم که نسبت به حل مشکلات مردم مرزی استان کرمانشاه در خصوص تسریع در پاکسازی عمومی میادین مین نهایت اهتمام و تلاش خود را بکار گیریم و در این راستا وظیفه خود دانستیم که در استان حضور پیدا کنیم تا از نزدیک مسائل مربوط به مین زدایی را با برنامه ریزی دقیق تر پیگیری نماییم.

وی با بیان اینکه فعالیت و کار مین زدایی با عشق، علاقه و داشتن روحیه بسیجی و جهادی عجین شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته امور مین زدایی در منطقه غرب کشور از روند خوب و سرعت مناسبی برخوردار بوده و هدف خود را برای پاکسازی عمومی این منطقه بصورت کامل بنا نهاده ایم.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: تا زمانیکه کار مین زدایی بصورت 100 درصد تمام نشود این ماموریت ادامه خواهد داشت و در این زمینه شناسایی مناطق موردنظر را بصورت یک برنامه جامع و کامل دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به انجام این ماموریت حساسیت ویژه دارند، گفت: از سایر اعتبارات وزارت دفاع برای انجام ماموریت مین زدایی استفاده خواهیم کرد زیرا اعتقاد داریم که مردم این مناطق برای بازگشت به موطن اصلی خود نباید با مشکلی در زمینه وجود مین مواجه باشند و این جزء هدف مهم و اولویت های کاری ماست.

وی با اشاره به نوع فعالیت کار مین زدایی تصریح کرد: این کار به گونه ای است که هزینه بر و زمان بر است و امروزه پس از گذشت چندین سال از جنگ جهانی دوم در کشورهای مدعی، هنوز با این مشکل مواجه هستند اما خوشبختانه در ایران اسلامی با کمترین امکانات بیشترین و بهترین دستاوردها حاصل شده که نشانگر روحیه جهادی و بسیجی عوامل اجرایی و دست اندارکاران آن است.

وی گفت: از اینکه حتی یک نفر بر اثر مین دچار مصدومیت شود برای ما خوشایند نیست و در این راستا ضمن تلاش برای سرعت عمل، دقت عمل و کیفیت کار را نیز مدنظر قرار می دهیم.

وی در پایان گفت: با توجه به حجم کارهای صورت گرفته روند اطلاع رسانی از نوع فعالیت ها مناسب نیست لذا باید برنامه ریزی دقیقی نسبت به آگاهی بخشی به عموم جامعه در زمینه مین زدایی در مناطق مختلف کشور صورت گیرد.

در این جلسه نمایندگان حاضر در جلسه پیشنهادات و نظرات خود در باره تسریع در روند مین زدایی در مناطق مرزی استان کرمانشاه را ارایه کردند.

کد خبر 244350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز