رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور گفت: زندانیان در صورت درخواست خود و موافقت شهرستان مبدا و مقصد به زندان‌های محل سکونت خود منتقل می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،ˈغلامحسین اسماعیلیˈ در این باره افزود: انتقال زندانیان به شهرستان محل اقامت جزو سیاست‌های راهبردی این سازمان است و به زندان‌ها نیز ابلاغ شد تا طوری برنامه‌ریزی کنند که پس از صدور حکم و قطعیت محکومیت، زندانیان به شهرستان محل سکونت شان منتقل شوند.

اسماعیلی خواستار فراهم شدن مقدمات انتقال زندانیان به شهرستان محل اقامت‌شان شد و اظهارداشت: البته در برخی موارد انتقال به محل اقامت وجود ندارد.

وی در این لاره گفت: مثلا برخی محکومان باید در حوزه محل وقوع جرم بمانند تا شاکیان حقوق‌شان را استیفا کنند و بتوانند پیگیر مطالبات خود باشند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور در ادامه به محکومان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: محکومان مواد مخدر قرار نیست به محل سکونت‌شان بروند، بلکه این افراد به اردوگاه‌های ترک اعتیاد به مواد مخدر در هر شهرستان انتقال می‌یابند که ممکن است در برخی شهرستان‌ها اردوگاه محدود باشد.

اسماعیلی با تاکید بر موافقت زندان شهرستان مبدا و مقصد برای انتقال زندانی، بیان داشت: برای انتقال زندانی از شهرستان‌های دیگر به شهرستان محل سکونت، مدیران کل زندان‌های مقصد و مبدا باید موافقت کنند و دادستان زندان مبدا نیز باید به دادستان زندان مقصد نیابت بدهد.

به گفته اسماعیلی زندانیان محکوم به قصاص تا زمان گذشت اولیای دم، برای انتقال این زندانیان به شهرستان‌های مورد درخواست، شاید با موافقت مسئولان قضایی مواجه نشوند.

کد خبر 244555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز