همشهری آنلاین: دهلی نو درپی تخلف سفارت آمریکا در هند از قوانین این کشور، با صدور اخطاریه ای خواستار تبعیت این سفارتخانه از قوانین و مقررات در هند شد.

هند به سفارت آمریکا اخطاریه داد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز آن ایر هند به نقل از منابع رسمی گزارش داد دولت هند با ارسال یک اخطاریه به سفارت آمریکا و تعیین مهلت زمانی تا تاریخ 20 ژانویه (30دی) ، این سفارتخانه را ملزم به تبعیت از قوانین هند و نیز مقررات جاری شهر دهلی نو پایتخت این کشور کرد.

دراین اخطاریه با اشاره به فعالیت های سفارت آمریکا ذکر شده است که هرگونه اقدامی از سوی دیپلمات ها و نهادهای آمریکایی باید با دریافت مجوز از دولت هند و مطابق با قوانین این کشور صورت گیرد بطوری که حتی فعالیت هایی تحت عنوان امور فرهنگی دراین مرکز که شامل پخش فیلم بدون دریافت مجوز بوده است، اکنون باید با اجازه دولت هند انجام شود.

براساس این گزارش، دراین اخطاریه به سفارت آمریکا هشدارداده شده است که با هرگونه تخطی از قوانین و مقررات هند و شهر دهلی نو به شدت برخورد خواهد شد.

منابع گفتند این اقدام دولت هند نشان می دهد که دهلی نو درمورد تشدید موضعش علیه سفارتخانه و نهادهای آمریکایی در این کشور همچنان مصر بوده و این مساله را با جدیت دنبال می کند.

براساس این گزارش، با تداوم مناقشه میان هند و آمریکا به سبب بدرفتاری مقام های آمریکایی با یک دیپلمات هندی، دهلی نو فعالیت های سفارت آمریکا در این کشور ازجمله فعالیت تجاری آن و نیز امتیازهای داده شده به دیپلمات های آمریکایی را زیر سووال برده است.

دولت هند که همچنان از بابت بدرفتاری مقام های آمریکایی با دویان خوبراگیر، دیپلمات کنسولگری هند در نیویورک ناراحت است، به واشنگتن اعلام کرده است که هیچگاه چنین امتیازاتی را برای یک کشور دیگر قائل نشده و تصمیم دارد آنها را لغو کند.

کد خبر 244590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز