همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش گفت: سرلشکر شهید « منصور ستاری» بنیانگذار دانشگاه هوایی و نخستین فردی بود که اقدام به تربیت نیرو در این زمینه کرد و بحق وی پدر علمی پدافند هوایی ایران است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالروز شهادت شهید ستاری گفت: این شهید بزرگوار، پدر پدافند هوایی و نیروهای مسلح است و ما باید با استفاده از تجربیات این شهید بزرگوار در این مسیر گام برداریم

اسماعیلی با اشاره به دیدار سال گذشته خود با مقام معظم رهبری و درخواست از معظم له برای تاسیس دانشگاه ویژه پدافند هوایی ارتش اظهارداشت: فرمانده معظم کل قوا در این دیدار با این درخواست موافقت فرمودند و امسال شاهد ایجاد این دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به دیدار دیگری که با مقام معظم رهبری داشت و ارائه گزارشی به ایشان در خصوص کاربرد تاکتیک جدید در رزمایشی که اوایل سال 93 برگزار خواهد شد، اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا در این دیدار نیز فرمودند که همان کاری که شهید ستاری انجام داده است شما نیز بر روی سامانه موشکی ˈاس 200ˈ انجام دهید.

اسماعیلی در ادامه گفت: زمانی که کسی آشنایی با رشته فرماندهی و کنترل نظامی نداشت ، شهید ستاری اقدام به تاسیس این رشته کرد و تاسیس دانشگاه پدافند هوایی ارتش و تربیت جوانان متخصص و مورد نیاز این نیرو حاصل زحمات وی است.

در این مراسم با اهدای لوح سپاسی از خانواده شهید ستاری تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از سردیس شهید ستاری به عنوان سمبل و نماد دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا( ع) ارتش پرده برداری شد.

کد خبر 244620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز