همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر ترکیه درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی گزارش داد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین دیدار خود در سفر یک روزه‌اش به ترکیه شامگاه روز گذشته (شنبه) با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار در دفتر کاری نخست‌وزیر ترکیه در سرای دولما باغچه انجام گرفت.

در این دیدار که احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز حضور داشت طرفین با ابراز خرسندی از گسترش مناسبات و افزایش سطح همکاریهای فی مابین در ماههای اخیر پیرامون فراهم کردن مقدمات و زمینه های گسترش بیشتر همکاری‌ها تا زمان سفر آتی اردوغان به تهران مذاکره و تبادل نظر کردند.

طرفین در ارتباط با تقویت همکاریهای تجاری ضمن اشاره به هدف دستیابی به حجم مبادلات 30 میلیارد دلار تا سال 2015 بهره گیری از ظرفیت‌ها و مزیت های موجود و همچنین ایجاد تسهیلات لازم و کاهش موانع برای تجار و شرکتهایی که در این مسیر فعالیت می کنند را مورد تاکید قرار دادند.

ظریف و اردوغان همچنین از برگزاری بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ماه جاری در ترکیه استقبال نمودند.

رایزنی پیرامون تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع در سوریه، عراق، افغانستان و مصر از دیگر محورهای مذاکرات این دو مقام بود و طرفین در ارتباط با بحران سوریه تقویت مواضع مشترک و اتخاذ گامهای مشترک برای کمک به حل و فصل این بحران از راههای سیاسی را مورد رایزنی و تاکید قرار دادند.

ظریف در این دیدار سلامهای گرم دکتر روحانی و دکتر جهانگیری را ابلاغ کرد و اردوغان نیز متقابلا از دکتر ظریف خواست سلامهای گرم وی را به رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور اسلامی ایران تقدیم نماید.

 

کد خبر 244688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز