همشهری آنلاین: یک عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که برای سفر جک استراو و هیأت پارلمانی انگلیس به ایران شروطی تعیین شده است و به آنها ابلاغ شده که باید در چارچوب برنامه تعیین شده حرکت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق برنامه از پیش تعیین شده جک استراو و هیأت پارلمانی به ایران سفر می‌کنند، گفت: به این هیات تاکید شده که باید در چارچوب برنامه‌ای که ایران تعیین کرده سفر خود را انجم دهند و طبیعتا برنامه خارج از آن و هرگونه ارتباطاتی مغایر با این توافق است.

وی با بیان اینکه تجربه اتفاقات سفر هیأت پارلمانی اروپایی تجربه خوبی نبود، گفت: با توجه به این تجربه بنا شد که از این به بعد هیأت‌های پارلمانی که به ایران سفر می‌کنند در چارچوب برنامه تعیین شده حرکت کرده و خارج از آن برنامه‌ای نداشته باشد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که در این رابطه با دستگاه‌های مربوط صحبت شده و تصمیم‌گیری و توافقاتی انجام شده تا سفر هیأت پارلمانی در چارچوب تعیین شده انجام گیرد.

نایب رئیس شورای مرکزی اصولگرایان رهروان ولایت همچنین در مورد دستور جلسه بعدی فراکسیون رهروان ولایت گفت: جلسه بعدی شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان با رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار می‌شود.

به گفته سبحانی‌نیا، به احتمال زیاد مجلس هفته آینده جلسه نخواهد داشت و جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مجلس تعطیل است.

 

کد خبر 244826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز