مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نیمی از کشته‌شدگان تصادفات تهران عابر پیاده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، سید جعفر تشکری هاشمی در آستانه برگزاری «دومین جشنواره مهارت‌های شهروندی کانون‌های آموزشی تهران (مشکات)» در این باره افزود: به منظور کاهش آسیب و افزایش ایمنی عابران پیاده اقدامات متعددی با همکاری مدیریت شهری و پلیس راهور به اجرا در آمده که آخرین نمونه آن را با افتتاح زیرگذر چهارراه حضرت ولی عصر (عج) در مرکز تهران شاهد بودیم.

وی ادامه داد: هر روز حداقل دو نفر بر اثر حوادث رانندگی در تهران کشته می‌شوند که دست کم یک نفر از آن‌ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و این در حالی است که یک چهارم کشته شدگان ناشی از تصادفات تهران را راکبان موتورسیکلت و ترک نشینان آن‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سه چهارم کشته‌های تصادفات تهران عابر پیاده و موتورسیکلت سوار هستند، اظهار کرد: گرچه این آمار هر سال نسبت به سال قبل کمتر می‌شود اما کشته شدن حتی یک نفر در تصادفات نیز غیر قابل قبول است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه آموزش‌های نظری و عملی از دوران خردسالی و کودکی یکی از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای فرهنگ عبور و مرور و در نتیجه کاهش تصادفات رانندگی است، تصریح کرد: آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی و افزایش فرهنگ ترافیک شهروندان موجب بهبود رفت و آمد‌ها در شهر شده و همچنین هرج و مرج در معابر شهری را کاهش می‌دهد.

معاون شهردار تهران در پایان رعایت حقوق پیاده‌ها از سوی سواره‌ها از یک طرف و انجام تکالیف و وظایف شهروندی از سوی عابران پیاده از طرف دیگر را مورد تأکید قرار داد و گفت: رعایت قوانین و مقررات از جمله استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران، رعایت حقوق دیگران و اندکی گذشت در رانندگی، از عوامل موثر در کاهش تصادفات محسوب می‌شوند.

 پس از ارسال بیش از ۲۲ هزار اثر شهروندی مرتبط با محور حمل و نقل و ترافیک به نخستین جشنواره مشکات، دومین جشنواره مشکات در محور فرهنگ ترافیک در سه گروه سنی و چندین قالب برگزار خواهد شد و ۳۷۴ محله شهر تهران تا بیستم دی ماه پذیرای آثار شهروندان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره آموزشی هستند.

کد خبر 245013
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز