همشهری آنلاین: با شدت گرفتن درگیری‌های داخلی بین شبه نظامیان تحت حمایت خارج در کشور سوریه، دست کم ۳۴ شبه نظامی از گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» در جریان درگیری با گروه‌های رقیب کشته شدند.

سوریه  و القاعده

منابع مخالف دولت روز سه شنبه (۱۷ دی، ۷ ژانویه) گفتند، شبه نظامیان وابسته به القاعده در منطقه جبل الزاویه واقع در استان ادلب در شمال غربی سوریه کشته شدند.

گفته می‌شود تمام کشته شدگان شبه نظامیان غیر سوری هستند.

تلفات اخیر در پنجمین روز درگیری‌های داخلی رخ داد؛ این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که ارتش به اصطلاح آزاد سوریه به ایست‌های بازرسی و امنیتی که توسط شبه نظامیان القاعده اشغال شده بود، حمله کردند.

مرکز این درگیری‌ها عمدتا استان‌های حلب و ادلب بوده است. با وجود این، منابع مخالف دمشق می‌گویند، درگیری‌ها اکنون به شرق نیز کشیده شده است.

ارتش به اصطلاح آزاد سوریه روز دوشنبه شبه نظامیان «دولت اسلامی عراق و شام» را در شهر رقه محاصره کرد. رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز به اصطلاح نظارت بر حقوق بشر سوریه گفت، درگیری‌ها بین شبه نظامیان ارتش آزاد و شبه نظامیان القاعده شبانه در رقه آغاز شد و تا دوشنبه ادامه یافت.

کشور سوریه از مارس ۲۰۱۱ عرصه ناآرامی‌های مرگباری است. بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و متحدان آنها در منطقه بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه نظامیان حاضر در سوریه حمایت می‌کنند.

سازمان ملل می‌گوید، در جریان ناآرامی‌ها در کشور سوریه بیش از ۱۰۰ هزار تن کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

سازمان ملل همچنین می‌گوید، با بالاگرفتن درگیری‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۴ میلیون تن دیگر در این کشور عربی ناچار خواهند شد که از خانه‌های خود فرار کنند.

کد خبر 245067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز