همشهری آنلاین: دکتر محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت امروز با حضور در جمع کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) طی سخنانی گفت: واقعیات جهان امروز در حال دگرگونیست و کسانی که بر اساس واقعیات جدید نمی نگرند در تصمیم گیری دچار اشتباه خواهند شد.

حسین صفار هرندی

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، صفار هرندی ضمن بیاناین مطلب گفت: امروزه تولید ناخالص آمریکا معادل کل تولید ناخالص اتحادیه اروپا و 2 برابر تولید ناخالص چین و 5 برابر تولید ناخالص روسیه است ولی یک واقعیت اقتصادی که در کشور های جهان در حال رخ دادن است کند شدن و حتی متوقف شدن نرخ اقتصادی کشورایالات متحده و کشور های اروپایی و بالندگی و رشد نرخ اقتصادی در کشور های آسیایی مانند هند و چین است.

وی افزود: موسسه وال استریت ایالات متحده در گزارشی پیش بینی کرده بود تا سال 2025 میلادی آمریکا در رتبه دوم اقتصادی قرار خواهد گرفت؛ این موسسه در گزارش جدیدتر خود ارزیابی کرده که این اتفاق خیلی زودتر واحتمالا تا سال 2016 یعنی پایان دوره ریاست جمهوری اوباما اتفاق خواهد افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات نظامی روی داده در سطح جهان اظهار داشت: واقعیت دیگر این است که اقتدار نظامی آمریکا و قدرت های همسویبا او چنان هیمنه ای داشت که کسی به ذهنش هم خطور نمی کرد که در مقابل آن عرض اندام کند اما در کنار آن واقعیت دیگری در طول این دوره ی چند ساله ای که با ظهور انقلاب اسلامی آغاز می شود و به تدریج در جاهای دیگر هم توسعه پیدا می کند پدیدار شده و آناینکه "می شود خارج از سایه اقتدار آمریکا هم زندگی کرد".

صفار هرندی با اشاره به پیشرفت های نظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی یکی از مشکلات مهم، نبود اطلاعات بود.در آنزمان تنها نقشه های جغرافیایی ناقص در دست بود. ولی امروزه پهباد جمهوری اسلامی ایرانمی تواند با برد راداری زیاد به پرواز در آید و اطلاعات جمع آوری کرده و حتی در صورت لزوم هدف را مورد اصابت قرار دهد. رزوی وقتی قایق توپ دار انگلیس به خلیج فارس نزدیک می شد حاکم تهران تنش می لرزید سؤال می کرد آیا از ما خطایی سر زده است اما امروز پهبادهای ما در خلیج فارس بر روی ناوگان ایالات متحده به پرواز در می آید و از آن عکس برداری می کند و کسی هم نمی تواند متعرض آن‌ها شود.

صفار هرندی در خصوص واقعیات و تحولات سیاسی جهان بیان داشت: در گذشته هر وقت آمریکا و همپیمانانش اراده می کردند که فضای سیاسی کشوری را متلاطم می کردند و اگر می خواستند رژیم آن را فرو می پاشیدند.

وی در خصوص اقتدار سیاسی امروز ایران گفت: یک روز وقتی ما 25 سانتریفیوژ داشتیم هنگام مذاکره پیش شرط می گذاشتند و می گفتند که همه آنها باید تعطیل شود ما میگفتیم بگذارید حداقل 2 تای آنها برای کار علمی باقی بماند اجازه نمی دادند ولی اکنون که خودمان 19 هزار سانتریفیوژ تولید کردیم آنها می گویند که غنی سازی 20 درصد نکنید و غنی سازی 5 درصد اشکال ندارد .

وزیر ارشاد دولت نهم با بیان واقعیتی بزرگ در کنار همه ی این واقعیات افزود واقعیت بزرگی که در کنار این واقعیات وجود دارد تضمین خداوند است که می فرماید:" ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" اگر شما خدا را یاری کنید خداوند شمارا یاری خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد : اینکه اقتدار اقتصادی نظامی و سیاسی ایالات متحده در راس است شاید واقعیت باشد ولی به اعتراف خود انها این وضعیت ادامه نخواهد داشت و در حال دگرگونی است.

کد خبر 245239
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز