همشهری آنلاین: عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه دولت با اقتصادادنان به جلسه عمومی و سطح پایین تبدیل شده بود، گفت: رئیس جمهور در این جلسه اعلام کرد که دولت به جمع بندی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نرسیده است.

مجلس شورای اسلامی- یارانه

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، در خصوص جلسه دولت با اقتصاددانان مجلس برای بررسی راهکارهای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: این جلسه متاسفانه به یک جلسه عمومی تبدیل شد و حدود بیشتر از 80 نفر از نمایندگان در این جلسه حضور داشتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای جلسه رئیس جمهور اعلام کرد که در خصوص راه کارهای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دولت به جمع بندی نرسیده است.

وی با بیان اینکه جلسه هم اندیشی دولت و مجلس مفید نبود، اظهار داشت: سطح این جلسه عمومی و پایین بود و مجالی برای طرح نقطه نظرات تخصصی اقتصاددانان مجلس برای راهکارهای اجرای فاز دوم یارانه ها وجود نداشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای بررسی موضوعات مهمی مثل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید جلسات هم اندیشی دولت و مجلس محدودتر باشد تا نمایندگانی که در این حوزه تخصص و تجربه دارند نظرات خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان از همه کمیسیون‌ها در این جلسه حضور داشتند و صحبت‌های مختلفی خارج از موضوع هدفمندی از سوی نمایندگان مطرح شد.

به گزارش مهر، دولت در لایحه بودجه 93، تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را مشخص نکرد، این در حالی است که در آستانه پایان برنامه پنجم توسعه قرار داریم و بر اساس این برنامه باید دولت ظرف یک تا دو سال آینده کاملا قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا کرده باشد.

دولت ابتدا اعلام کرد که طی لایحه ای جداگانه پس از تصویب لایحه بودجه تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را روشن می‌کند اما با انتقاد نمایندگان مبنی بر اینکه لایحه جداگانه به معنای اصلاح بودجه است، مقرر شد دولت در تبصره ای جدگانه که به کمیسیون تلفیق ارائه می‌دهد راهکار خود برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را روشن کند.

به همین منظور پس از جلسه هیات دولت اعلام شد که رئیس جمهور برای بررسی این موضوع جلسه ای با اقتصاددانان مجلس خواهد داشت که متاسفانه این جلسه به جلسه عمومی تبدیل شده و دولت نیز اعلام کرده به راهکاری در زمینه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نرسیده است.

کد خبر 245262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز