همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا،گفت: گروههای تکفیری با کشتار مردم بیگناه در کشورهایی مانند سوریه، عراق و بحرین شرایط منطقه را به نفع رژیم صهیونیستی جلو می‌برند.

صفوی

سردار سرلشکر پاسدار ˈسید یحیی رحیم صفویˈ در اولین یادواره تخصصی شهدای اطلاعات عملیات استان البرز در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج ،افزود: این گروههای تروریستی از سوی برخی کشورهای وابسته به آمریکا و متحدانش حمایت می شوند.

وی اضافه کرد: حاکمان این کشورها باید از سرنوشت شاه مخلوع ایران و صدام عبرت بگیرند و بدانند ایستادگی درمقابل مردم جز تباهی چیزی به همراه ندارد.

صفوی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار واحد اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس، گفت: بعد از عملیات کربلای 5 رژیم بعث عراق و حامیانش متوجه شدند ایران اسلامی تمام خط های مستحکم آنها را یکی پس از دیگری می شکند و توان مقابله با ما را ندارند و از ترس شکست بیشتر قطعنامه 598 را با دادن برخی امتیازها پیشنهاد و امضا کردند.

وی گفت: در عملیات کربلای 5 بیش از دو سوم ارتش عراق بین 30 تا 100 درصد منهدم شد.

صفوی ادامه داد: غافل گیری دشمن، انتخاب تاکتیکی مناسب و فریب دادن دشمن از عوامل اصلی پیروزی ما در عملیات کربلای 5 بود و واحد اطلاعات عملیات با شهامت و دلیری کم نظیر زمینه ساز پیروزی های رزمندگان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی بود.

وی گفت: ما حتی با استفاده از توان اطلاعات و عملیات خود توانستیم بیسیم های رمز کننده و تلفن های دشمن را شنود کنیم.

وی گفت: اطلاعات و عملیات از ستون های اصلی ما در جنگ بود و طرح ریزی های حمله و شناخت نقاط ضعف و قوت دشمن کاری بود که عزیزان ما در این واحد انجام می دادند.

صفوی در بخش دیگری ازسخنان خود در خصوص محصول نهایی دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی ملت ما درسی به بیگانگان داد که دیگر جرات حمله به ایران را نداشته باشند.

در این یادواره ضمن رو نمایی از تمبر یادبود و کتاب عبور از خطر(سرگذشت نامه شهید غلامرضا کیانپور)، از خانواده 50 شهید واحد اطلاعات عملیات استان البرز تجلیل شد.

کد خبر 245269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز