گروه حوادث: پستچی قلابی که به بهانه دادن بسته پستی، زنان و دختران را در مجتمع‌های مسکونی مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، دستگیر شد.

این مرد 2زنه چند‌ماه پیش پس از انتشار تصویر چهره نگاری شده‌اش در روزنامه‌ها به شمال کشور گریخت و زندگی مخفیانه‌ای درپیش گرفت اما سرانجام به دام پلیس افتاد. نخستین شکایت از این مرد خشن اول مرداد سال گذشته مطرح شد. شاکی زن جوانی بود که با مراجعه به کلانتری 110تهران، مدعی شد هدف حمله مرد خشنی در داخل آسانسور قرار گرفته است.

او در تشریح ماجرا گفت: در خانه بودم که زنگ آیفون به صدا درآمد. گوشی را که برداشتم، مرد جوانی مدعی شد که مأمور پست است و قصد تحویل بسته‌ای را دارد. از خانه خارج و سوار آسانسور شدم تا به مقابل در بروم. وقتی آسانسور در طبقه همکف توقف کرد و در باز شد، مردی حدودا 25ساله را دیدم که مقابل در ایستاده بود.

او چاقویی در دست داشت و به محض باز شدن در آسانسور، شروع به تهدید من کرد. مرد جوان درحالی‌که اجازه نمی‌داد در آسانسور بسته شود، با چاقو گردنم را مجروح کرد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. سپس به سرعت از مجتمع خارج شد و سوار بر یک موتورسیکلت مشکی شد و پا به فرار گذاشت. با شکایت زن جوان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد قوی هیکل شروع شد و تیمی از مأموران پایگاه شانزدهم پلیس آگاهی تهران با چهره نگاری او، جست و جو برای شناسایی وی را شروع کردند اما هنوز ردی از این مرد به‌دست نیامده بود که شکایت‌های مشابه دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت؛ شکایت‌هایی که همه آنها از آزار و اذیت‌های سریالی مأمور قلابی پست حکایت داشت.

تبهکار 2چهره

با افزایش شکایت‌ها، مأموران متوجه شدند که متهم علاوه بر پستچی، در بعضی مواقع خودش را مأمور برق نیز معرفی می‌کرد و از این طریق دست به آزار و اذیت زنان و دختران می‌زد. یکی دیگر از قربانیان این مرد گفت: دوم مرداد امسال (92) مردی جوان و قوی هیکل زنگ خانه ما را زد. او خودش را مأمور اداره برق معرفی کرد و گفت که برق واحد ما مشکل دارد. بعد از من خواست برای چند دقیقه برق خانه را قطع کنم. من که حرفش را باور کرده بودم، برق را قطع کردم اما این مرد دوباره در خانه را زد و این بار گفت که باید برق را از طریق جعبه تقسیم داخل خانه قطع کند. با این بهانه وارد خانه ما شد اما به محض ورود یک تیغ موکت بری زیر گلویم گذاشت و مرا تهدید به مرگ کرد. او می‌خواست مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد که شروع به داد و فریاد کردم و از همسایه‌ها کمک خواستم. همان لحظه مرد شیطان‌صفت از ترس دستگیر شدن پا به فرار گذاشت و رفت.

ملاقات اتفاقی

با افزایش شاکیان، تیرماه امسال تصویر چهره‌نگاری شده پستچی قلابی در روزنامه‌ها منتشر و از مردم برای دستگیری این مرد کمک خواسته شد. درحالی‌که هنوز ردی از او به‌دست نیامده بود، زن جوانی که به یکی از مراکز تفریحی تهران رفته بود چشمش به مردی افتاد که قبلا هم او را دیده بود. زن جوان بیشتر که دقت کرد، فهمید مرد قوی‌هیکل همان کسی است که چند روز قبل‌تر به بهانه آوردن یک بسته پستی، به مقابل خانه آنها رفته و قصد آزار و اذیت او را داشت اما موفق نشده بود. با اینکه آن روز زن جوان از پستچی قلابی شکایت نکرده بود، اما با دیدن او در مرکز تفریحی با پلیس تماس گرفت و برای دستگیری وی درخواست کمک کرد. وقتی مأموران پلیس راهی محل شدند، متهم فرار کرده بود اما آنها با بررسی دوربین‌های مداربسته‌ای که در آن حوالی بود توانستند تصویری از مرد موتورسوار به‌دست آورند.

زندگی مخفیانه

مشخصات موتور پستچی قلابی به‌دست آمده و این بهترین سرنخ برای دستگیری او بود. مأموران به بررسی شماره پلاک موتور پرداختند و متوجه شدند که این موتور تا حالا چندین بار خرید و فروش شده است. با این حال بررسی‌ها ادامه یافت و مشخصات آخرین خریدار به‌دست آمد. این مرد، جوان 30ساله‌ای به نام ایمان بود و مأموران در ادامه توانستند تصاویری از وی به‌دست آورند. وقتی این تصاویر در اختیار شاکیان قرار گرفت، همگی آنها گفتند که ایمان همان کسی است که آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت:

با شناسایی هویت مرد جوان مشخص شد که او پس از انتشار عکسش در روزنامه‌ها از تهران گریخته و به یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا رفته و در آنجا زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته است. به این ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم با دریافت نیابت قضایی راهی روستای مورد نظر شدند و ساعت 10شب نهم دی‌ماه این مرد را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که بی‌گناه است و تا حالا کسی را مورد آزار و اذیت قرار نداده است. با این حال نه‌تنها همه شاکیان او را شناسایی کردند بلکه در بررسی آثار به جا مانده از متهم در صحنه‌های جرم و انجام آزمایشات علمی نیز مجرم بودن وی ثابت شد. به همین دلیل قاضی پرونده برای او قرار بازداشت صادر کرد و با صدور مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره وی در روزنامه‌ها از دیگر شاکیان احتمالی خواست با اطمینان از اینکه نام و مشخصات آنها نزد پلیس و دستگاه قضایی محفوظ خواهد ماند با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران از وی شکایت کنند.

کد خبر 245337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز