در زمینه «پروژه‌ ایران زمین» جلسات متعددی در شورای شهر تهران برگزار شد و کمیته‌ای نیز در این‌باره شکل گرفت.

 نتایج بررسی‌های این کمیته و این جلسات هم به لحاظ اینکه چه نهادهایی در ارتباط با این موضوع مقصر بوده‌اند اعلام شد. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اما در این خصوص و نتایج بررسی این کمیسیون شفاف‌تر صحبت می‌کند.

محمد سالاری اینطور اعلام کرد که در کمیسیون شهرسازی، متوجه شدیم در اعطای مجوز به این پروژه تخلف صورت گرفته است. سالاری در عین حال در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد که مسئولیت جلوگیری از رانش مجدد به قوه قضاییه بازمی‌گردد. وی با بیان اینکه مطرح کردن موضوع پروژه‌ ایران زمین در رسانه‌ها توسط کمیسیون شهرسازی و دغدغه شورای شهر باعث شد شورای‌عالی شهرسازی و معماری به این قضیه ورود پیدا کند، توضیح داد: ما به‌عنوان نماینده‌ شورای شهر در این شورا شرکت کردیم و پیشنهاد لغو مصوبه را دادیم که رأی به ابطال داده شد. وی همچنین از مکلف کردن شهرداری برای اینکه از مالک بخواهد نسبت به مقاوم‌سازی جداره‌های گود اقدام کند، خبر داد و تصریح کرد: در ارتباط با آینده این پروژه‌ها، شورای‌عالی شهرسازی از شهرداری خواسته با مالک گفت‌و‌گو کند و پیشنهاد‌های جدیدی در قالب مفاد طرح تفصیلی و جامع بیاورد.

به گفته این عضو شورای شهر مالک این پروژه مقصر نیست و تصمیم‌گیران باید با چنین پروژه‌هایی در پهنه‌های غیرمرتبط موافقت نکنند. البته در میان سخنان این نکته هم بود که شورای شهر و شهرداری ابزار عملیاتی برای اینکه مالک را مجبور به مقاوم‌سازی جداره‌ها کنند ندارند و نهایتا شهرداری می‌تواند با هزینه‌های خودش این‌کار را انجام دهد و بعد از هزینه‌های مالک کم کند اما چون دخل و تصرف در ملک است ممکن است مشکل حقوقی ایجاد شود.

کد خبر 245572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز