گروه شهری: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی که قرار است ظرف ۵سال آینده در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد بهره‌گیری از فضاهای زیرسطحی است.

 به گفته اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران میادین تجریش و هفت‌تیر ازجمله نقاط مستعدی هستند که در اولویت توسعه فضاهای زیرسطحی قرار دارند و پیش‌بینی لازم برای بهره‌گیری از فضاهای زیرسطحی در این محدوده‌ها، قطعا در برنامه 5ساله دوم گنجانده خواهد شد. اقبال شاکری ضمن توضیح درباره اهمیت توسعه فضاهای زیرسطحی افزود: توسعه فضاهای زیرسطحی به‌منظور رفع آشفتگی در نقاط پرتراکم شهری یکی از ماموریت‌های کلیدی معاونت فنی و عمرانی در5سال آینده خواهد بود.

بنابر این گزارش، طراحی فضاهای زیرسطحی به‌نحوی صورت می‌گیرد که علاوه بر تردد خودرو، به کاربری‌های متنوع تجاری، تفریحی و مسیرهای عابر پیاده نیز مجهز باشد زیرا ازنظر این عضو شورای شهر در تونل‌های ترافیکی که تاکنون توسط شهرداری احداث شده است، تنها انتقال ترافیک به زیر زمین صورت گرفته است درحالی‌که می‌توان تردد بخشی از عابران پیاده را هم به زیر زمین منتقل کرد. از نظر شاکری در فضاهای زیرسطحی باید ترکیبی از مسیرهای تردد پیاده و سواره و همینطور فعالیت‌های تجاری و تفریحی که روی سطح زمین انجام می‌شود، زیر پوست شهر و به‌ویژه در تقاطع‌ها و میادین پر رفت‌وآمد شهر طراحی شود.

کد خبر 245573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز