گرمی خبرنگار همشهری: وجود دغدغه‌های فراوان میان جوانان و مردم شهرستان گرمی در زمینه آینده شهر، خبرنگاران شهرستان گرمی را بر آن کرد تا به سراغ نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بروند.

حجت الاسلام موسوی

حجتالاسلام «میرقسمت موسوی» از اقدامات دولت در شهرستان گرمی خبر داد و توسعه چشمگیر در گرمی را نوید داد. حاصل این جلسه پرسش و پاسخ یعنی سوالهای خبرنگاران و پاسخ‌های نماینده گرمی در مجلس به آنان را می‌خوانید.

  • برخی از نمایندگان نسبت به بودجه‌های عمرانی شهرشان اعتراض و استعفای خود را تقدیم کردند. نظر شما در این‌باره چیست؟

بودجه عمرانی سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۳۰درصد کاهش داشته است. این باعث شد که نمایندگان نسبت به آن اعتراض کنند. در این میان برخی از نمایندگان اعتراض خود را به‌صورت استعفا نشان داده‌اند. از سوی نمایندگان استان اردبیل هم نسبت به کاهش اعتبارات عمرانی مربوطه اعلام ناخشنودی شد. اما برای حفظ مصالح ملی از اقدام به استعفا صرفنظر کردیم. در شرایطی که دشمن برای القای ناامیدی در مردم بهانه‌تراشی می‌کند، نباید با استعفای گروهی، دشمن را خشنود و دل دوستان انقلاب را آزرده کرد. باید برای حل این معضل با دولت مذاکره شود تا شرایط کمی بهبود یابد، نه اینکه با استعفای خود به بار مشکلات بیفزاییم.

  • آیا هنوز هم به نمایندگان کارت هدیه داده می‌شود؟

بله، کارت‌های هدیه عمدتاً از ناحیه سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و تأمین اجتماعی در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

  • موجودی این کارت‌ها معمولاً چقدر است و آیا به شخص نماینده داده می‌شود و در ضمن نمایندگان برای هزینه شخصی از این کارت‌ها استفاده می‌کنند؟

موجودی این کارت‌ها متفاوت است و معمولاً در آستانه مناسبت‌های مذهبی مانند ماه مبارک رمضان در اختیار نمایندگان قرار داده می‌شود تا به دست فقرا، نیازمندان و افراد بی‌بضاعت حوزه انتخابیه هر نماینده برسد. اصولاً نباید شخص نماینده از موجودی این کارتها برای مصارف شخصی هزینه کند و این امر بستگی به تقوی و تقید هر فرد به شرع و قانون دارد.

  • آیا در حوزه انتخابیه شما از این قبیل کمک‌ها به نیازمندان صورت گرفته است؟

بله، در این 2 سال که در خدمت مردم هستم، مبلغ قابل توجهی که اصرار دارم رقم آن اعلام نشود، با تلاش من، نظارت مسئول دفتر من و از سوی اداره‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گرمی به نیازمندان و افراد مستحق کمک مالی شده است.

  • یک نماینده مجلس چقدر حقوق می‌گیرد؟

حقوق من به عنوان نماینده مجلس 3 میلیون و 300 هزار تومان است که البته با 400 هزار تومان کسورات، آنچه به عنوان خالص دریافتی به دست من می‌رسد، 2 میلیون و 800 هزار تومان است. البته باید این را بگویم که من قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تدریس می‌کردم و حقوق من به مراتب بیشتر از حقوق یک نماینده بود. حقوقی که یک نماینده مجلس با آن همه دغدغه و سنگینی وظایف محوله دریافت می‌کند، در مقایسه با یک استاد دانشگاه، مبلغ قابل توجهی نیست.

  • عمده برنامه شما در سال 93 برای شهر گرمی چیست؟

برنامه‌ریزی شده است که در سال 93 بیشتر به موضوع عمران و آبادانی شهر گرمی توجه شود. سعی می‌شود با دریافت تسهیلات ویژه از مسئولان کشوری، به شهرداری برای با عمران شهری کمک شود.

  • آیا همچنان موضوع شهرستان شدن انگوت پیگیری می‌شود و اقدامی صورت گرفته است؟

26 نماینده حوزه شهرهای شمالغرب کشور از شهرستان شدن انگوت حمایت لازم را انجام دادند. درخواست را به وزارت کشور ارائه کرده‌ایم و منتظر جواب هستیم. همچنین درخواست تبدیل مرکز بخش موران به شهر را ارائه کرده‌ایم که در این صورت توسعه چشمگیر در روستای زهرا را شاهد خواهیم بود.

  • در توسعه دانشگاهی گرمی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

با پیگیری‌های لازم توافقات ابتدایی برای ایجاد واحد اقماری دانشگاه محقق اردبیل در گرمی را فراهم کرده‌ایم. در کنار این موضوع وجود دانشکده فنی در گرمی بسیار ضروری است. تاکنون به دلیل برخی مشکلات نتوانسته‌ایم مجوز ایجاد این دانشکده در گرمی را فراهم کنیم. همچنین سعی می‌شود با فراهم کردن امکانات لازم برای خوابگاه و محیط دانشکده پرستاری، این محل آموزشی را گسترش دهیم.

  • آیا عزل و نصب‌های مدیران اجرایی با نظر مستقیم نماینده صورت می‌گیرد؟

این روند عادی و قانونی هر دوره است و به‌منظور انسجام بیشتر میان سازمان‌ها با هدف خدمتگزاری به مردم و عمدتاً با دخالت مستقیم من انجام می‌شود. تغییر در مناصب باید با هدف خدمت‌رسانی بیشتر اعمال و از ایجاد رانت جلوگیری شود. در حکومت اسلامی سیاست، برگرفته از دین و به معنی تدبیر امور به شکل احسن است. اما در غرب به فریب و زر و زور معنی می‌شود. اگرچه درباره عزل و نصب‌ها گاهی با اطرافیان مشاوره می‌شود، اما همواره این امکان وجود ندارد و در بسیاری اوقات بر اساس مصالح منطقه و به نیت خدمت به مردم شخصاً تصمیم می‌گیرم.

  • در مورد شرکت شیرآلات قهرمان چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

با توجه به اینکه وجود چنین محل صنعتی در گرمی در اشتغال بسیار ضروری است. تمام تلاش خود را برای توسعه آن به کار گرفته‌ایم. سعی می‌کنیم با تسهیلات ویژه دولتی کمی به فعالیت این کارخانه سرعت بدهیم. همچنین در زمینه تأمین امکانات اساسی و ابتدایی نیز تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم. این کارخانه نوید توسعه چشمگیر منطقه را به مردم می‌دهد.

کد خبر 245611

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز