گروه شهری: طرح توانمند‌سازی‌ ۶۰۰کودک کار و نیازمند به‌صورت آزمایشی در فرهنگسرای خاوران با همکاری بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد به اجرا در‌آمده است.

 رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران به‌عنوان یکی از بانیان این طرح گفت: امروز ما کودکانی را در این فرهنگسرا می‌بینیم که اگر آنها را رها می‌کردیم امکان داشت تبدیل به بزهکاران اجتماعی شوند ولی امروز این کودکان در حال فراگیری مهارت‌ها و آموزش‌های تخصصی هستند که می‌تواند در مواجهه با مشکلات اجتماعی مقاومشان سازد. فاطمه دانشور با بیان اینکه ساماندهی معضل کودکان کار نیاز به همکاری بین‌بخشی و مشارکت مردم و بخش خصوصی دارد، گفت: این پدیده با همکاری سازمان‌ها و نهادهای متولی نظیر سازمان بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان با یکدیگر و با همکاری NGOهای فعال در حوزه آسیب‌های کودکان میسر خواهد بود.

وی مشکلات اقتصادی و نیز مهاجرت را ازجمله عوامل بروز پدیده کودکان کار دانست و از اینکه طی این سال‌ها هیچ اقدام مؤثری برای کاهش این پدیده انجام نگرفته است انتقاد کرد. به گفته دانشور متأسفانه برخلاف تصور عمومی باند‌های سودجو در شکل‌دهی کودکان کار دخیل نیستند بلکه 90درصد این کودکان صاحب خانواده هستند. شورای شهر و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها می‌توانند از طریق وضع سیاست‌های تشویقی و اعطای مشوق‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذار را متقاعد سازند تا در ساماندهی کودکان کار و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

بنابراین گزارش، در این طرح از بین 600کودک کار و نیازمند 50کودک نخبه شناسایی شدند که با حمایت مالی بخش خصوصی و حمایت داوطلبانه 4نهاد مردمی به همراه فرهنگسرای خاوران، مسیر مهارت‌آموزی جامع و کاملی را طی کردند.

کد خبر 245844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز