گروه شهری: توافق برای واگذاری مسئولیت نگهداری از پارک پردیسان به شهرداری تهران درحال نهایی شدن است و طبق گفته معاون خدمات شهری شهردار تهران این پارک تا آخر امسال به شهرداری تهران واگذار خواهد شد.


به گزارش همشهری از هم‌اکنون شهرداری تهران 50میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری پارک پردیسان در بودجه سال آینده خود درنظر گرفته است. نخستین بار در شهریورماه سال گذشته معصومه ابتکار که در آن زمان رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر بود مصوبه‌ای را در معرض دید افکار عمومی قرارداد که نشان می‌داد دولت دهم در 25اسفند89 به سازمان حفاظت محیط‌زیست اجازه داده بود که مشروط به حفظ کاربری، نسبت به فروش بخشی از پارک پردیسان به مساحت یک میلیون و 680هزارو935 مترمربع اقدام کند. خبر فروش بخشی از پارک پردیسان با مخالفت جدی تمامی اعضای شورای شهر سوم مواجه شد. از نظر آنها برابر مصوبه شورای‌عالی اداری، هر فضای سبزی در داخل محدوده شهر باید برای حفظ و نگهداری به شهرداری‌ها تحویل شود به همین دلیل با پارک پردیسان هم به همین ترتیب باید برخورد شود.

بلافاصله شورای شهر تهران از رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خواست تا به‌منظور ارائه توضیحات در صحن علنی شورای شهرحاضر شود، مخالفت‌های سرسختانه شورای شهر و کشیده شدن پای این موضوع به رسانه‌ها باعث عقب‌نشینی دولت از مصوبه فروش پارک پردیسان شد اما شورای شهر به این بسنده نکرد و برای راحت شدن خیالش طرح حفاظت از پارک پردیسان و پیشنهاد ثبت و شناسنامه‌دار شدن درختان آن را به تصویب رساند، شورا همچنین پیشنهاد لغو مصوبه فروش پارک پردیسان یا تغییر کاربری آن را مطرح کرد.

و اما این روزها بعد از گذشت بیش از یک سال و با روی کار آمدن دولت یازدهم، نشست‌های مشترکی میان شهرداری تهران با رئیس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزارشده است ماحصل این جلسات مشترک به توافقات اولیه انجامیده که نشان از واگذاری مسئولیت نگهداری پارک پردیسان به شهرداری تهران دارد. در این‌باره معاون خدمات شهری شهردار تهران با پرداختن به جاذبه‌ها و تأثیرات زیست‌محیطی پارک پردیسان گفت: پردیسان یکی از بوستان‌های مهم در شهر تهران به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی است وشهرداری تهران برنامه‌ای جامع برای نگهداری و آماده‌سازی‌ آن به‌منظور استفاده هرچه بهتر شهروندان دارد.

عبداللهی با درنظر گرفتن اینکه نیاز است اقداماتی درباره توسعه فضای سبز و درختکاری در پارک پردیسان صورت گیرد، گفت: 50میلیارد تومان در بودجه سال آینده خدمات شهری درنظر گرفته شده تا برای نگهداری و توسعه پارک پردیسان استفاده شود. به گفته معاون خدمات شهری در واگذاری مدیریت پارک پردیسان به شهرداری فقط نگهداری پارک به شهرداری تهران مطرح است بنابراین بحث مالکیت این پارک مطرح نیست.پیش از این نیز مدیریت و نگهداری از بوستان‌های جنگلی لویزان و چیتگر از سوی سازمان جنگل‌ها به شهرداری تهران واگذار شده بود.

 

کد خبر 245846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز