همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها و خونریزی در برخی از کشورها، تاکید کرد: این دو پدیده‌شوم چهره‌ای بسیار خشن از جهان امروز ما ترسیم کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بان کی‌مون در نشست امروز مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد از رفتار غیر مسوولانه برای از حکومت‌ها گفت: از رهبران جهان انتظار داریم که در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها منافع ملی آیندگان را نیز مد ظر داشته باشند.

وی با اشاره به چالش‌های مهم جهانی گفت: بحران انسانی در کشورهای سوریه، سودان جنوبی، آفریقای مرکزی و کنگو بیشتر از سایر مسایل مهم جهانی موجب نگرانی و تاسف جامعه جهانی و سازمان ملل شده است.

بان کی‌مون افزود‌: باید جامعه جهانی راهی برای مهار خشونت‌های فزاینده که باعث کشتار و آوارگی هزاران نفر انسان بی‌گناه شده‌است، پیدا کند.

وی اظهار داشت: گسترش عملیات‌های انتحاری در نقاط مختلف جهان، گرسنگی آوارگان، ترک تحصیل اجباری هزاران دانش آموز چهره‌ای بسیار خشن از جهان کنونی به ما نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌های خونین در برخی کشورهای آفریقایی گفت: اختلاقات قومی و مذهبی در برخی کشورها بسیار نگران کننده و خطرناک شده‌اند و زمان آن فرا‌رسیده که رهبران دینی در کنار رهبران سیاسی به فکر خاتمه خشونت‌های مذهبی باشند.

دبیرکل سازمان ملل آنگاه به بحران در کشورهای سوریه و فلسطین اشاره کرد وگفت باید تلاش‌های شجاعانه‌ای برای پایان درگیری‌های خونین در سوریه و همچنین توافق بین گروه‌های فلسطینی و اسراییل صورت گیرد.

کد خبر 246206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز