همشهری آنلاین: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طول سه دهه گذشته با همه کارشکنی‌های دشمن رمز موفقیت ما در مقابل توطئه‌ها و دردسرسازی‌هایشان، وجود وحدت میان ایرانیان بود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در مراسمی به مناسبت روز میلاد پیامبر اکرم (ص)، میلاد پیامبر (ص) را بهانه‌ای برای دوباره سر دادن شعار وحدت دانست و افزود: خوشبختانه جهت‌گیری کشورمان به سمت وحدت‌گرایی است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام به دنبال حداکثر سوءاستفاده از اختلاف بین امت اسلامی (اختلاف مذهبی و قومی) هستند و خوشبختانه این مساله از اول انقلاب مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده است و ما می‌دانیم که اختلاف‌نظر می‌تواند تجزیه کشور را به دنبال داشته باشد. امیدوار هستیم در هفته وحدت تمام امت اسلامی بتواند طعم وحدت را بچشد.

عارف افزود: اگر تاریخ اسلام را دنبال کنیم، تفرقه و آدم‌کشی همیشه از طرف دشمنان اسلام به ما تحمیل شده است و علی‌رغم تاکیدات آمیزه‌های دینی اختلافاتی بین ما به وجود آمده است که ما هزینه‌های زیادی برای آنها پرداخت کرده‌ایم و هنوز می‌کنیم.

وی با اشاره به اختلافات قومی و مذهبی در سوریه افزود: وضعیت آدم‌کشی که در سوریه به وجود آمده است، تاسف‌آفرین است، مسلمانان به دست عده‌ای تندرو از بین می‌روند. هرازچندگاهی در کشورهای منطقه، شاهد کشتار مسلمانان توسط یک عده افراطی به بهانه دین و مذهب هستیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که وحدت در کشورمان ضروری است، گفت: ما امیدوار هستیم با وحدت بتوانیم پیشرفت بیشتری در کشور داشته باشیم و با الگو بودن در این زمینه برای کشورهای اسلامی تلاش کنیم که وحدت هرچه بیشتر تمامی کشورهای اسلام را پدید آوریم.

عارف با اشاره به عامل توسعه در کشورهای پیشرفته ابراز عقیده کرد: امروزه پیشرفت کشورها در گرو پیشرفت کارهای مردمی است و این مردم هستند که نقش اصلی پیشرفت کشور را به عهده می‌گیرند. البته دولت‌ها هم موظف هستند که کارهای عملیاتی را که برعهده‌شان قرار دارد به خوبی به انجام برسانند.

وی با تاکید بر اهمیت سازمان‌های مردم نهاد در کشور، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت در هر کشوری کمک و امور خیریه است. متاسفانه با تمام تاکید دین ما به این امر، شاخصی که در مورد کشور ما اعلام می‌کنند، وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد. ما دارای رتبه 91 در جهان هستیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای به دست آوردن رتبه‌ای بهتر و در نتیجه کسب توسعه و پیشرفت بیشتر باید مردم را به مشارکت‌های مردمی تشویق کنیم. این مشارکت‌ها دو جنبه دارد،اول کمک‌های مالی را به دست می‌آورد و دوم نشان می‌دهد که مردم وقت خود را صرف امور خیر و درست می‌کنند. پس ما باید فرهنگ کار داوطلبانه را در مردم به ویژه جوانان گسترش دهیم.

کد خبر 246308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز