همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به بارش سنگین برف در این استان گونه‌های جانوری از جمله کل، بز و کبک به حاشیه روستاها پناه آورده‌اند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خدارحمی با اشاره به برودت سرما و یخبندان مناطق کوهستانی افزود: شماری از گونه های کل و بز به علت گرسنگی، به روستاهای حاشیه کوهستان این استان پناه آوردند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری مسؤولان و مردم در حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: با توجه به نزدیکی حیات وحش به مناطق مسکونی، همکاری آنان با محیط بانان در حفاظت از حیات وحش مورد انتظار است.

خدارحمی در خصوص تأمین علوفه مورد نظر حیات وحش تصریح کرد: 20 تن علوفه در انبارهای استان برای حیات وحش ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به مسدود شدن راههای ارتباطی مناطق کوهستانی ابراز داشت: با هماهنگی مدیریت بحران استان و جمعیت هلال احمر، علوفه مورد نیاز حیات وحش به وسیله یک بالگرد و در نخستین فرصت ممکن تأمین خواهد شد.

خدارحمی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان به تنهایی قادر به حفاظت از محیط زیست نخواهد بود، عنوان کرد: همکاری مردم و رسانه ها برای حفاظت از محیط زیست ضروری است.

کد خبر 246378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز