همشهری آنلاین: آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد ۸۰ درصد زمامداران جهان در توییتر حضور دارند. رده‌بندی سران سیاسی جهان در توییتر نشان می‌دهد که بهره‌گیری از این سرویس مایکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۳ رشدی بی‌سابقه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، حالا از هر پنج رهبر جهانی چهار تن از آنها از توییتر برای ارتباط با شهروندان بهره می‌گیرند.

شورای سیاست‌های دیجیتال (DPC) که حضور رهبران جهانی و موسسات دولتی در شبکه‌های اجتماعی را رصد و تحلیل می‌کند٬ در مروری که بر سال 2013 داشته می‌گوید حضور رهبران سیاسی جهان در توییتر حالا پررنگ‌تر از همیشه شده است.

بر این اساس، شمار رهبران حاضر در توییتر هم اکنون به 133 نفر رسیده است و حضور این تعداد از سران کشورها از 167 کشور در توییتر نشان‌دهنده رونق بی‌سابقه دیپلماسی دیجیتال و قرار گرفتن آن در دستور کار بسیاری از دولت‌های جهان است.

میزان حضور رهبران جهان در توییتر نسبت به دو سال پیش (سال 2011) افزایشی 78 درصدی داشته است و توییترحالا به پلت‌فرمی بسیار مهم در عرصه سیاسی در سراسر جهان تبدیل شده است.

در این پژوهش پیش‌بینی شده است که در سال 2014 ضریب نفوذ توییتر در میان رهبران جهان به بیش از 90 درصد خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نگاه توهم‌آلود به توییتر هم کم‌رنگ‌تر شود.

بر اساس رده‌بندی شورای سیاست‌های دیجیتال٬ رهبران این کشورها در توییتر به‌ ترتیب بیشترین فالوئرها را در اختیار دارند آمریکا٬ اندونزی٬ ترکیه٬ اردن٬ روسیه٬ آرژانتین٬ امارات٬ مکزیک٬ کلمبیا و برزیل هستند.

کد خبر 246414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز