عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در سازمان برنامه‌ریزی و مطالعات شهر تهران، نیازسنجی کودکان به‌طور کامل صورت گرفته است، اظهارکرد: باید تمام هم و غم و فعالیت‌های خود را به دوره صفر تا ۵سالگی منتقل کنیم چراکه هر کمبودی که در کودک بالای ۵سال مشاهده می‌شود، به‌دلیل بی‌توجهی به نیازها و ظرفیت‌های دوره اول است و خالی ماندن این ظرفیت به ضرر جامعه آتی است.

معصومه آباد


معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر در دومین جلسه شورای راهبردی طرح «غنچه‌های شهر» از اقدامات خوب شهرداری در بخش فرهنگی به‌ویژه در طرح غنچه‌های شهر در مناطق 7گانه ثبت احوال گفت؛ به‌نحوی که با اضافه شدن هرکودک به جمع شهروندان تهرانی از طرف شهردار تهران دفترچه پس‌اندازی با نگاه به آینده کودک به والدین کودک با مبلغ 10هزار تومان اهدا می‌شد.
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر به تصویب طرح شهر دوستدار کودک در سال88 هم اشاره کرد. در این طرح به مقوله فضاهای شهری، سیستم حمل‌ونقل و خطرات و حوادثی که متوجه کودکان است، علایق و نیازهای کوکان در توسعه فضای سبز و آموزش توجه شده است.

وی در ادامه خواستار توجه آموزش و پرورش به دوره سنی صفر تا 5سال شد و تأکید کرد: این دوره، دوره طلایی هر انسانی است که رفتارهای آینده افراد آینه تمام‌قد این دوران است. وی همچنین از پایش ماهانه گزارش‌های مرتبط با مصوبه شهر دوستدار کودک خبر داد. اینطور که آباد گفت در حوزه حمل‌ونقل اقدامات قابل‌توجهی برای آموزش ترافیک و ایجاد شهرک‌های آموزشی صورت گرفته اما هنوز هوشمندسازی معابر، توجه به محل استقرار کودکان و مادران در وسایل حمل‌ونقل عمومی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

کد خبر 246569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز