همشهری آنلاین: بیست و نهمین ناوگروه اطلاعاتی، رزمی و آموزشی نیروی دریایی ارتش، از بندرعباس عازم اقیانوس اطلس شد.

ناوگروه

به گزارش تسنیم، ناو بالگردبر و لجستیکی خارک و ناوشکن رزمی سبلان در سه ماه پیش رو 25 هزار کیلومتر دریایی را تا اقیانوس اطلس می‌پیمایند.

بر اساس این گزارش، دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اعزام این ناوگروه گفت: در ناوگروه اطلاعاتی رزمی و آموزشی بیست و نهم علاوه بر وظیفه تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آبهای آزاد، کارکنان جدید هم آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.

دریادار سیاری افزود: اهمیت بخشی به آموزش عملی به دانشجویان از ویژگی‌های ناوگروه 29 است.

وی گفت: در این ناوگروه 30 نفر از دانشجویان سال آخر علوم دریایی حضرت امام خمینی ( ره ) نوشهر دوره کارورزی را می گذرانند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از مهمترین کشورهای دنیاست که امنیت کشتی‌های عبوری از خلیج عدن و تنگه باب المندب را بر عهده دارد.

امیر دریادار سیاری گفت: پس از رواج دزدی دریایی در این مناطق ، ایران از معدود کشورهایی است که همه کشتی های نفتکش و تجاری را به سلامت همراهی و به مقاصد مختلف رسانده است.

همچنین امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش هم در مراسم بدرقه ناوگروه بیست و نهم در بندرعباس گفت: پیمایش آب‌های آزاد با هدف ابراز پیام صلح و دوستی به کشورهای دنیا و نشان دادن اقتدار دفاعی ایران در دریا در نیروی دریایی طرح ریزی و عملیاتی شد.

امیر موسوی افزود: امروز نیروی دریایی از مهمترین تأمین کنندگان منافع ملی در آب های دنیاست.

وی با اشاره به اینکه سفرهای دریانوردی آثار و پیامدهای مثبت وموثر زیادی رابه همراه دارد، اظهارداشت: توسعه دیپلماسی، به نمایش گذاشتن سیاست خارجی و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تعامل دوجانبه با کشورهای دنیا از اهداف این ناوگروه‌هاست.

کد خبر 246577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز