همشهری آنلاین: تشکیلات تروریستی جبهه النصره با صدور بیانیه ای مسئولیت انفجار تروریستی روز سه شنبه ضاحیه جنوبی بیروت را برعهده گرفت.

جبهه النصره مسئولیت انفجار تروریستی جنوب بیروت را برعهده گرفت

به گزارش ایرنا، منابع خبری گزارش دادند که جبهه النصره که از گروه های معارض سوری است با انتشار بیانیه ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

منابع امنیتی و کارشناسان نظامی لبنان اعلام کردند که بمبی که در عملیات تروریستی - انتحاری ظهر امروز در جنوب بیروت منفجر شد ، حاوی 30 کیلوگرم «تی ان تی» بوده که بخشی از آن عمل نکرده است.

قاضی «صقر صقر» نماینده دولت در دادگاه نظامی لبنان و تنی چند از شخصیت های سیاسی این کشور، به ویژه نمایندگان فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس این کشور (وابسته به حزب الله)، در مکان انفجار امروز بیروت حاضر شدند.

منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که خودرو «کیا» که در انفجار ظهر امروز جنوب بیروت مورد استفاده قرار گرفت، ماه اکتبر گذشته در منطقه «جونیه» لبنان به سرقت رفته بود و پلاک یک خودرو «تویوتای» مسروقه بر روی آن نصب شده است.

به گفته منابع نظامی، در صورتیکه تمامی این بسته انفجاری عمل کرده بود، انفجاری بزرگ تر و تلفاتی بیشتر به دنبال می داشت.

بر اساس گزارش های اولیه، تاکنون پنج نفر در جریان این انفجار جان باخته و بیش از 50 نفر دیگر زخمی شده اند.

کارشناسان نظامی با حضور در منطقه «حاره حریک» محل عملیات تروریستی ، تحقیقات را پیرامون این حادثه آغاز کرده و نیروهای نظامی حلقه ای امنیتی در اطراف محل انفجار تشکیل داده اند.

دادستانی نظامی لبنان نیز تحقیقات را در خصوص این انفجار آغاز کرده و قاضی صقر صقر، پلیس نظامی را برای رسیدگی به این مساله مامور کرده است.

کد خبر 246639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز