همشهری آنلاین: وزیر خارجه سوریه به نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده است اگر طرف مقابل جدیت خود را نشان ندهد، هیئت رسمی سوریه، ژنو را ترک خواهد کرد.

به گزارش مهر، خبرنگار شبکه المنار گزارش داد ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به اخضرالابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه تاکید کرده است هیئت اعزامی از سوی دولت سوریه برای بحث و مذاکره آماده است، اما به نظر می‌رسد طرف مقابل (مخالفان سوری) آمادگی این کار را ندارند.

المعلم هشدار داده است اگر مخالفان سوری، جدیت خود را نشان ندهند، هیئت دولت سوریه، ژنو را ترک خواهد کرد.

هیئت اعزامی از سوی دولت سوریه تاکید کرده بود آماده گفتگو با همه طرف‌ها در صورتی است که به توقف درگیری در سوریه و ایجاد راهی برای حل بحران منجر شود.

مشاور بشار اسد: برای توقف تروریسم در کنفرانس ژنو شرکت کرده ایم نه انتقال قدرت

مهر در گزارش دیگری آورده است: مشاور رئیس جمهوری سوریه تاکید کرده است هیئت رسمی سوریه برای بررسی راه‌های مبارزه با تروریسم و درخواست از جامعه جهانی برای کمک به دمشق در این راه در کنفرانس ژنو 2 شرکت کرده است.

بثینه شعبان مشاور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به العربیه گفته است اینجا آمده‌ایم تا راه‌های توقف تروریسم را بررسی کنیم نه انتقال قدرت.

این اظهارات واکنش محکمی به ادعاهای جان کری وزیر خارجه آمریکا و دیگر حامیان گروه‌های مسلح و مخالف سوری است که مدعی شده‌اند بشار اسد باید کناره‌گیری کند و کنفرانس ژنو 2 هم برای بررسی انتقال قدرت تشکیل شده است.

این در حالی است که نشست دولت و مخالفان سوری که قرار بود امروز برگزار شود، لغو شده است.

کد خبر 246898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز