همشهری آنلاین: آمریکا درحال بهبود یافتن از عوارض ناشی از گرداب قطبی است، سرمای بی‌سابقه‌ای که شهروندان آمریکایی را با مشکلات فراوانی مواجه ساخت، سرمایی که شاید در گوشه‌ای دیگر از زمین برای ساکنان شهری در روسیه پدیده‌ای کاملا عادی به شمار رود.

 

 

براساس گزارش گاردین، در شهر یاکوتسک در دورترین نقطه از شرق روسیه، شهروندان زندگی روزانه خود را در درجه حرارت منفی 45 درجه سلسیوس سپری می‌کنند. از این رو است که این شهر به عنوان سرد‌ترین شهر جهان در نظر گرفته می‌شود.

این شهر منجمد جمعیتی در حدود 270 هزار نفر دارد و در فاصله چهار هزار و 900 کیلومتری از مسکو قرار گرفته‌است. درجه حرارت در این شهر دورافتاده به منفی 45 درجه نیز رسیده اما این درجه حرارت در برابر سرد‌ترین درجه حرارتی که تاکنون در این منطقه به ثبت رسیده، یعنی منفی 79 درجه سلسیوس بسیار مناسب و قابل تحمل به نظر می‌آید.

سردترین جای زمین کجاست؟

درحالی که کمی سرما می‌تواند زندگی بخش زیادی از ساکنان زمین را مختل سازد، ساکنان این شهر بدون توجه به سرمای شدید زندگی روزانه خود را دنبال می‌کنند درحالی که از سرتاپا خود را درون لباس‌های ضخیم پوشانده‌اند.

علاوه برسرمازدگی که در چنین مناطقی همواره شهروندان را تهدید می‌کند، یخ-مه پدیده‌ای دیگر است که می‌تواند میدان دید فرد را تا چندین متر محدود کرده و آنها را به خطر بیاندازد. با این‌وجود شهر یاکوتسک که در کنار رود لنا واقع شده شهر بندی بسیار مهمی به شمار می‌رود و به علاوه معادن غنی از الماس،طلا،‌نفت و گاز در آن وجود دارد.

در ساکنان شهر تنها یک‌بار در سال نمی‌توانند از عرض رودخانه بدون پل لنا عبور کنند، در فصل بسیار کوتاه بهار که یخ رودخانه ذوب شده و امکان تردد از روی رود از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷