همشهری آنلاین: آخرین رهبر شوروی سابق از روسای جمهور آمریکا و روسیه خواست تا اقداماتی را برای نجات اوکراین از گرفتار شدن در یک جنگ داخلی انجام دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری پراودا، میخائیل گورباچف 82 ساله، آخرین رهبر شوروی سابق در نامه‌ای سرگشاده به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش نوشت: بحران در اوکراین نه تنها خود این کشور و کشورهای همسایه بلکه تمام اروپا و جهان را تهدید می‌کند.

گورباچف در ادامه نامه‌اش‌ آورده است: نباید اجاره دهیم که اوکراینی‌ها علیه یکدیگر به پاخیزند. به نظر می‌رسد که بدون میانجی‌گری روسای جمهور روسیه و آمریکا برای پایان دادن به این فاجعه احتمال بروز درگیری‌های بیشتر باشد.

وی در این نامه از پوتین و اوباما خواسته تا برای حل بحران اوکراین وارد عمل شوند.

"یوری اوشاکف"، معاون پوتین با اشاره به این نام گفت: رئیس جمهوری روسیه این نام از سوی گورباچف را دریافت و آن را مطالعه کرد اما هنوز پاسخی به آن نداده است.

وی افزود: اوباما و پوتین اخیرا تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند اما پوتین درباره بحران اوکراین با همتای آمریکایی‌اش سخنی نگفت.

گورباچف در این نامه نوشت: من از شما روسای جمهور روسیه و آمریکا می‌خواهم تا فرصتی را برای انجام یک اقدام جامع و کامل در کمک به اوکراین برای بازگشت به مسیر تحول و توسعه صلح آمیز در نظر بگیرید. امیدوارم که این کار را انجام می‌دهید.

کد خبر 247067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز