شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر مسیحیان جهان، اینترنت را "هدیه‌ای از سوی خدا" دانست و گفت این هدیه الهی می‌تواند به رفع اختلاف‌ها و نزدیک‌تر شدن انسان‌ها کمک کند.

پاپ فرانسیس اول

به گزارش ایرنا، پاپ با انتشار بیانیه‌ای در عین حال تصریح کرده است: «اینترنت می‌تواند منجر به انزوای انسان‌ها از نزدیکان و همسایگان شان شود» اما به گفته وی «کسانی که به هر دلیلی از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند٬ در معرض خطر عقب ماندن از دیگران قرار دارند.»

بیانیه پاپ به مناسبت روز جهانی ارتباطات کلیسای کاتولیک منتشر شده است. پاپ فرانسیس در این بیانیه ظهور و گسترش اینترنت را «گشایشی بزرگ برای بشریت٬ و نه فقط برای دنیای تکنولوژی» اعلام کرده و گفته به اعتقاد او ارتباطات دیجیتال در عصر امروز «باید مانند مرهمی بر دردهای انسانی باشد...»

رهبر کلیسای کاتولیک در بیانیه خود گفت که انسان‌ها می توانند از دنیای وب برای یافتن افراد هم فکر خود استفاده کنند تا باورهایشان استوارتر شود.

بر اساس این بیانیه، پاپ معتقد است استفاده کردن از ظرفیت‌های آنلاین برای برقراری ارتباط میان «دین باوران» به این معنی است که «تایید کنیم دیگران هم چیزهای ارزشمندی برای گفتن دارند؛ نه به این معنی که عقاید خود را سرزنش کنیم٬ بلکه تصدیق کنیم که عقاید ما تنها دیدگاه‌های معتبر موجود در جهان نیستند».

پاپ فرانسیس می‌گوید بهره گیری از اینترنت برای آشنایی با دیدگاه‌های دیگر و مواجهه و گفت وگو با آنها از دگماتیسم مذهبی کاتولیک‌ها خواهد کاست و آنان از این طریق می‌توانند به ساختن «جهانی به هم پیوسته‌تر و نزدیک‌تر» کمک کنند.

کد خبر 247076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز