همشهری آنلاین: دکتر لاریجانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: نمایندگان نگاه مثبتی به فعالیت‌های وزارت اطلاعات دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی همایش سراسری مدیران وزارت اطلاعات صبح روز شنبه (5/11/92) با همکاری و تبیین رویکردهای جدید و ایجاد وحدت رویه در عملکردها، با حضور وزیر معاونین، مشاورین و مدیران ستادی و استانی این وزارتخانه‌ برگزار شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه این همایش به عنوان میهمان ویژه حضور یافت و طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه کار اطلاعاتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: وزارت اطلاعات و کار اطلاعاتی از ارکان مهم حفظ نظام در مقاطع مختلف انقلاب است و نقش وزارت و پرسنل آن که بدون هیچگونه چشم داشتی فداکارانه تلاش می‌کنند بسیار برجسته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کار وزارت اطلاعات در عین حال که بسیار سخت است اما مهم و اساسی در کشور محسوب می‌شود و حساسیت‌ها و ظرافت‌هایی هم دارد که باید به آن توجه کرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دستگاه اطلاعاتی کشور، رصد کردن به هنگام اطلاعات از حوادث منطقه‌ای، بین‌المللی و داخلی و انتقال به موقع و شفاف آن به مسئولان و تصمیم گیران را خواستار شد و گفت: اراده‌ی کشورهای منطقه در شرایط جدید نسبت به جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است این فرصت خوبی است البته باید همیشه توجه داشته باشیم و تغییرات تاکتیکی را رصد کنیم.

لاریجانی در تبیین رویکرد برخورد با مخالفین گفت: باید با روش‌های معقول و سنجیده در این زمینه عمل کرد. استراتژی برخورد سخت شاید زود جواب دهد ولی در دراز مدت اثرات سوء را به دنبال خواهد داشت.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در راه افتادن چرخ تولید کشور گفت: وزارت اطلاعات در این زمینه نیز می‌تواند کمک‌های قابل توجهی انجام دهد سرمایه‌های زیادی در کشور داریم که فعلیت نیافته‌اند یا به اندازه‌ی ظرفیت کامل کار نمی‌شود باید کمک کنیم تولید در داخل کشور جدی‌تر گرفته شود.

لاریجانی احساس نگرانی و اضطراب از ناامنی‌های اجتماعی را از آسیب‌های جدی در حوزه‌ی مسائل اجتماعی دانست و گفت: ناامنی روانی اثرات نامطلوبی به همراه دارد و باید آسیب‌ شناسی آن جزو اولویت‌های دستگاه قضایی، دستگاه امنیتی و رسانه‌های ارتباط جمعی باشد.

وی در پایان سخنانش بار دیگر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج) یادآور شد: اغلب نمایندگان نگاه مثبتی به فعالیت‌های وزارت اطلاعات دارند زیرا این وزارتخانه کار اطلاعاتی را به صورت حرفه‌ای انجام می دهد و همچنین برای حجه الاسلام و المسلمین دکتر علوی به عنوان فردی خوش فکر و توانمند که در جلسه رای اعتماد از رای بالایی برخوردار شد آرزوی توفیق روزافزون کرد.

کد خبر 247156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز