مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات نشان داده است ورزشکارانی که برای مسابقه‌ها به مکان‌هایی با فاصله زمانی بیش از ۵ ساعت سفر می‌کنند، در معرض بیماری قرار می‌گیرند.

طبق تحقیقات انجام شده، سفر کردن ورزشکاران به منطقه‌ای که اختلاف زمانی آن با محل زندگی آن‌ها 5 ساعت یا بیشتر باشد، باعث بالا رفتن احمال بیمار شدن آن‌ها می‌شود. این شرایط با موقعیت بازی در خانه مقایسه شده است.

به گزارش ایسنا، در این تحقیقات، محققان 259 ورزشکار راگبی را مقایسه کردند، این بازیکنان بین آفریقای جنوبی، نیوزیلند و استرالیا برای مسابقه‌ها در سفر بودند. نتایج نشان داد به ازای هر هزار روز بازی در خانه ورزشکاران 15.4 روز مریض می‌شوند اما به ازای هر هزار روز بازی در مکانی که 5 ساعت یا بیشتر با محل زندگی آن‌ها فاصله زمانی دارد 32.6 روز مریض می‌شوند.

محققان می‌گویند که بیمار شدن ورزشکاران به خود سفر بستگی ندارد بلکه بیشتر به شرایط رسیدن به مکان مقصد و مکانی که تیم در آن‌ها مستقر است مرتبط است.

ورزشکاران مورد بررسی 16 هفته در مسابقه‌ها بودند و بین کشورهایی که 2 تا 11 ساعت با محل زندگی آن‌ها فاصله زمانی داشت سفر کردند. پزشکان هر روزه نشانه‌های بیماری را در این بازیکنان بررسی کردند. در طول 4 ماه مسابقه‌ها 469 مورد بیماری مشاهده شد که 72 درصد بازیکنان را شامل می‌شد.

نشانه‌های بیماری تنها در شرایطی که سفر به فاصله بیش از 5 ساعت بود، مشاهده شد. پزشکان معتقدند بیماری‌ها به دلیل عوامل مختلف زیست محیطی مانند آلودگی، دما، رطوبت یا آلرژی بوده است. تغییر در غذا نیز نقش اساسی در بیماری ورزشکاران ایفا می‌کند.

بیشتر بیماری‌ها به دلیل عفونت بود. حدود 31 درصد از بیماری‌ها به دلیل مشکلات تنفسی، 27.5 درصد به دلیل مشکلات گوارشی و بقیه به دلیل مشکلات پوستی بود. نتایج این تحقیقات در مجله انگلیس پزشکی ورزش منتشر شده است.

 

 

کد خبر 247225
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز