همشهری آنلاین: پیکر جانباز شهید سرتیپ دوم پاسدار شهید علی شکراللهی طی آیینی باشکوه تشییع و در جوار همرزمان شهیدش در سمنان به خاک سپرده شد.

شهید

به گزارش ایسنا، پیکر این جانباز نخاعی بر فراز دستان مردم سمنان از محل معراج شهدای سمنان تا گلزار شهدای این شهر تشییع و پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به خاک سپرده شد.

وی که در آستانه جوانی و در 17 سالگی در ارتفاعات "کانی مانگا"مورد اصابت گلوله قرار گرفت برای 30 سال ویلچرنشین شد.

این اسطوره مقاومت و صبر که برای دفاع از دین و موطن خود، 30 سال نشسته زیست و ایستاده مرد تا برای نسل های سوم و چهارم انقلاب، سمبل ایستاده مردن باشد.

علی شکراللهی که در سال 62 و در 17 سالگی در «عملیات والفجر4 » (غرب کشور) با اصابت گلوله به نخاع و کلیه‌ها، مجروح شد، از جانبازان فعال در عرصه‌های مختلف، خصوصا فضای مجازی و رسانه ای و تشکل‌های ایثارگری بود.

حسین نیکخو یکی از جانبازان نخاعی استان در حاشیه آیین تشییع پیکر این شهید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه سمنان،به فعالیت‌های شهید شکراللهی در انجمن جانبازان نخاعی ایران اشاره کرد و گفت: این شهید در این انجمن منشاء خدمات زیادی برای جانبازان شد و با قلم و کار خود در این عرصه از هیچ خدمتی فروگذار نبود.مهمترین ویژگی ایشان اخلاق نیکو و اخلاص در عمل بود و با فعالیت‌های بی‌ریای خود، یاریگر دیگر جانبازان نخاعی بود.با وجود اینکه سال‌ها بود بر روی ویلچر می‌نشست اما همواره در تلاش بود که مشکلات جانبازان را بیان و زبان گویای آنها باشد.

نیکخو ،شهید شکرالهی را نماد یک انسان متعهد دانست و افزود: می‌کوشید به رسالت خود عمل کند و از این رو مشکلات جسمی مانع تلاش برای رسیدن به اهدافش نمی‌شد.

همچنین دوست محمدی مسئول حراست جهاددانشگاهی استان سمنان و یکی از همکلاسی‌های این شهید به خاطرات خود از آن روزها اشاره کرد و گفت: من در سال 1362 در دبیرستان دهخدا با شهید شکراللهی،شهید خراسانی،شهید خروطی و آقای سعداالدین (فرماندار فعلی سمنان) در یک کلاس درس می‌خواندیم. شهید شکراللهی انسانی متواضع و دلسوز و مظلوم بود.در دوران مدرسه نیز فرد فعال و متعهدی بود. در آن سالها در کنار درس در فعالیت‌های مدرسه و بسیج حضوری فعال داشت.

دوست‌محمدی با بیان اینکه شهید شکراللهی همواره دغدغه انقلاب اسلامی را داشت،افزود: وی در سالهای جنگ تحمیلی بارها به جبهه اعزام شد و سرانجام در یکی از عملیات‌ها به درجه جانبازی نائل شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون و وامدار شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی هستیم، افزود:کسانی همچون شهید شکراللهی، زندگی خود را فدا کردند تا ایران و ایرانی سربلند باشند.

آیین بزرگداشت این شهید، امروز بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده یحیی(ع) سمنان و مراسم مشابهی نیز فردا هفتم بهمن ماه در حسینیه شهدای سرخه برگزار می‌شود.

کد خبر 247243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز