همشهری آنلاین: نمایندگان شهرستان‌های استان تهران در دیدار با دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور، خواستار عضویت استاندار در هیات دولت و اتصال متروی تهران به شهرستان‌های استان تهران شدند.

به گزارش ایرنا، دیدار نمایندگان شهرستان‌های استان تهران با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دوشنبه با حضور تمامی نمایندگان شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست نمایندگان استان تهران علاوه بر طرح مسایل ویژه حوزه‌های انتخابیه خود به تشریح مباحث مشترک شهرستان‌های استان تهران پرداختند.

وی افزود: 15 درصد جمعیت کل کشور در استان تهران حضور دارند اما سرانه‌های بودجه‌ای و اعتباراتی که به این استان اختصاص می‌یابد با متوسط کشور فاصله دارد که این فاصله‌ها باید کاهش یابد.

نماینده مردم شهریار در مجلس با بیان اینکه 52 درصد از درآمدهای مالیاتی کل کشور از استان تهران تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال جاری تنها 3.8 درصد بودجه کل کشور به استان تهران تخصیص پیدا کرد و این سهم در بودجه سال آینده به 3.6 درصد کاهش یافته است.

گروسی، عضویت استاندار تهران در هیات دولت، اتصال متروی تهران به شهرستان‌های شهریار، قدس، ملارد، ورامین، پاکدشت، رباط کریم و بهارستان، تکمیل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و همچنین استقلال ادارات کل در غرب و شرق استان تهران را از دیگر خواسته‌های نمایندگان شهرستان‌های این استان از رییس‌جمهور عنوان کرد.

وی درباره موضوع استقلال ادارات کل در غرب و شرق استان تهران گفت: این امر تا کنون در ادارات کل امور اقتصادی و دارایی و همچنین نیروی انتظامی عملیاتی شده است که به دنبال آن از مراجعه‌های مکرر به تهران جلوگیری می‌شود.

ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: رییس‌جمهور در دیدار خود با مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران دستاوردهای نشست داووس را تشریح کرد.

ابراهیم نکو یادآور شد: در این جلسه رییس‌جمهور عنوان کرد که سرمایه‌گذاران بزرگی در اجلاس داووس به سرمایه‌گذاری در ایران علاقه نشان داده‌اند ولی موانعی مانند رژیم صهیونیستی در این راستا وجود دارد.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور بیان کرد که اجلاس داووس یکی از جلسات مهم و تاثیرگذار برای تغییر دیدگاه دیگر کشورها نسبت به ایران بود و پیش‌بینی می‌شود که با این تغییر نگاه شاهد سرمایه‌گذاری خوبی در ایران باشیم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تاکید کرد رییس‌جمهور در این جلسه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: در این اجرا نباید مردم آسیب ببینند.

نکو یادآور شد: رییس‌جمهور قول داد که در آینده‌ای نزدیک به شهرستان‌های استان تهران سفر کند.

کد خبر 247395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز