همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که دور بعدی مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ در زمینه موضوع هسته‌ای ایران در ماه فوریه در نیویورک برگزار خواهد شد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: تا جایی که ما می‌دانیم دور اول مذاکرات جامع در اواسط ماه فوریه در نیویورک برگزار می‌شود و جزییات آن در حال تایید شدن است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هارف افزود: نیویورک که مورد توافق کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار گرفت از نظر زیرساخت حمایتی مشابه ژنو است. ما معتقدیم که سازمان ملل و حمایت‌های بین‌المللی برای کار بر روی یک توافق جامع مهم است.

یک مقام عالیرتبه غربی در گفت‌وگو با رویترز گفت که کشورهای عضو گروه 1+5 در حال بررسی 16 فوریه (به عنوان تاریخ مذاکرات) هستند، گرچه به دلیل تعطیلات در آمریکا انتظار نمی رود مذاکرات پیش از 18 فوریه برگزار شود.

برخی دستیاران کنگره آمریکا در واشنگتن اعلام کردند تلاش‌ها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا به تعویق افتاده است و قانون‌گذاران در حال گفت‌وگو درباره معرفی کردن یا نکردن یک اقدام ضعیف‌تر هستند.

آمریکا و اتحادیه اروپا هفته گذشته عمل به تعهدات خود در زمینه لغو برخی تحریم‌ها علیه صادرات نفتی ایران، تجارت در زمینه فلزات گرانبها و خدمات خودکار را به عنوان بخشی از توافق 24 نوامبر سال 2013 در ژنو آغاز کردند.

در ازای اقداماتی که تهران برای توقف بخشی از فعالیت‌های حساس هسته‌ای‌اش انجام داد، کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا‌،انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه،‌چین و اتحادیه اروپا "به تعهدمان برای آغاز لغو برخی تحریم‌ها که مورد توافق با ایران قرار گرفت، عمل خواهیم کرد".

کد خبر 247470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز