همشهری آنلاین: سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی «هاگ» و «اسکای‌گارد» با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش رونمایی شد.

اسماعیلی

به گزارش ایسنا، در مراسم رونمایی از این سامانه‌ها که در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا انجام شد، امیر سرتیپ اسماعیلی گفت: طرح اولیه طراحی و ساخت شبیه‌ساز با عنوان «غفار 1» توسط معاونت آموزش و جهاد خودکفایی قرارگاه ارائه و تصویب شد و با استفاده از توانمندی کارکنان قرارگاه و همکاری و استفاده از تجارب پیشکسوتان پدافند هوایی‌، سامانه‌های شبیه‌ساز موشک هاگ و اسکای‌گارد و با ویژگی‌های برتر از سامانه اصلی، اجرایی و عملیاتی شده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این سامانه‌های شبیه‌ساز اظهار کرد: با استفاده از این شبیه‌ساز که کاملا مستقل و بدون نیاز به سامانه‌های عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان اهدافی با مقیاس‌های واقعی در کلاس‌های مختلف موشک، هواپیما، ‌بالگرد و پهپاد را شبیه‌سازی کرد. قابلیت انجام تاکتیک‌های مختلف رزمی با آرایش‌های متفاوت برای مصارف آموزشی برای این سامانه‌ها در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی همچنین افزود: این دستاورد جدید قرارگاه پدافند هوایی دارای سامانه ارزیابی و نمره‌دهی است و قطعات و تجهیزات آن کاملا در داخل کشور تولید می‌شود و می‌تواند شرایط جنگ الکترونیک را ایجاد و عملیات ضدالکترونیک توسط کاربران را ارزیابی کند.

وی ادامه داد: این دستگاه شبیه‌ساز از نظر ظاهر‌، کلیدها و کنسول کاملاً شبیه سامانه اصلی طراحی شده است و کلیه مراحل آموزشی توسط این سامانه‌ها از طریق دوربین‌های مدار بسته و رایانه‌ها توسط اساتید قابل مشاهده است و اساتید می‌توانند به کلیه عکس‌العمل‌های کاربران امتیاز دهند.

کد خبر 247524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز