چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه خیریه سمر یا به عبارتی "سرور مهر اندیشان راستین" از سال ۱۳۸۶ با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پا به عرصه وجود و فعالیت نهاد.

موسسه سمر

عشق به انسان و لزوم حفظ امید در ساختار فکری بیماران و استفاده درست و به جا از علوم روز، توانسته پیشینه ای ارزشمند را در مدتی کوتاه برای موسسه خیریه سمر، این نهاد انسان محور رقم زند.

طبق آخرین تحقیقات دانشگاه هاپکینز همه انسانها در بدن خود سلول سرطانی دارند. یعنی بدن همه ما در طول عمرمان ممکن است 6 بار در آستانه سرطانی شدن قرار بگیریم. اما جای نگرانی نیست؛ راهکارهایی هست که ما بتوانیم از ابتلا به سرطان پیشگیری کنیم.

قبل از هر چیز کافیست ایمنی بدن خود را بالا نگه داریم. یکی از مسائل مهمی که ایمنی بدن را به شدت کاهش می دهد، استرس طولانی مدت و یا مداوم است.  این امر باعث اختلال در ترشح هورمون کورتیزول شده و در نهایت سلولهای جنگنده را از بین میبرد. سلولهای جنگنده نقش مبارزه در مقابل هر گونه ویروس باکتری را دارند. پس بنابراین وقتی این هورمون سلولهای جنگنده را از بین ببرد، بدن ما بی دفاع می شود.

رواشناسان می‌گویند که باید استرس‌ها را به پایین‌ترین سطح برسانیم تا ایمنی بدن بالا رود. بنابراین بیماران به طور رایگان از انواع کلاسهای گروه درمانی و روانشناسیهای فردی برای رسیدن به این مرحله  در موسسه سمر بهره میپبرند.

عامل مهم بعدی که به ویژه در طول شیمی درمانی موثر است تغذیه کافی و سالم است. متاسفانه بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان یا از شیوه های تغذیه درست اطلاع ندارند یا اینکه توان تامین این غذاها برایشان مقدور نیست. موسسه سمر از این نظر نیز بیماران را تحت پوشش قرار می دهد. بیماران موسسه سمر زیر نظر متخصصان تغذیه از بهترین رژیم های غذایی به طور رایگان استفاده می کنند تا نیازهای بدنشان در طول دوره شیمی درمانی و یا بعد از آن تامین شود.

چرا و چگونه سمر شکل گرفت:

با بیماری مدیرعامل و مؤسس سمر، خانم "شهرزاد آیرم"، او با مراقبتهای روحی و روانی و همچنین تغذیه درست توانست بر بیماری مهلک سرطان غلبه کند.  او پس از بهبودی تصمیم گرفت که تجربه های خود را در این زمینه با بیماران مبتلا به سرطان در میان بگذارد. همین امر انگیزه‌ای برای تأسیس یک مؤسسه خیریه گردید که علاوه بر حمایت از بیماران بزرگسال مبتلا به سرطان زمینه بهبودی تعداد زیادی از بیماران را نیز فراهم کرده و می‌کند.

موسسه خیریه "سرور مهر اندیشان راستین" با نام اختصاری سمر در سال 1386 با کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح کشور و با هدف حمایت روحی و روانی بیماران مبتلا به سرطان فعالیت خویش را آغاز کرد و تاکنون با استفاده از شیوه های نوینی همچون گروه درمانی، تغذیه، خدمات پزشکی، آموزش های گوناگون و ... بیماران مبتلا به سرطان و ناامید زیادی را به زندگی بازگردانده است.

در حال حاضر تعداد موسسات خیریه ای که به صورت تخصصی به بیماران مبتلا به سرطان خدمات ارائه می کنند به نسبت جمعیت مبتلایان بسیار کم است. محدودیت توزیع منابع مالی در موسسات خیریه باعث شده تا نگاه کمی جایگزین نگاه کیفی شود و در نتیجه تنها بخش کوچکی از نیازهای بیماران برآورده شود.

موسسه سمر با در نظر گرفتن شرایط حساس بیماران مبتلا به سرطان تلاش می کند با نگاهی کیفی خدمات جامع  را به بیماران ارائه کند.

فعالیتهای سمر

احداث " خانه امید" به عنوان مرکز درمان بیماران مبتلا به سرطان مه ترین گام عملی و اجرایی سمر برای بهبود بیماران است.

تامین هزینه های دارو و درمان؛ ایاب و ذهاب؛ کمک هزینه تحصیل یا ازدواج و تهیه سبد مواد غذایی و نیز توانمند سازی شغلی بیماران نیازمند از دیگر فعالیت های این موسسه است.

سمر فعالیت های خود را به اینجا خلاصه نکرده است و برای پیشگیری از سرطان اقدام به راه اندازی اولین فروشگاه و آشپزخانه ارگانیک کشور نموده که هزینه آن به نفع بیماران مبتلا به سرطان است.

در عین حال موسسه سمر برای اطلاع رسانی و پیشگیری از سرطان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی  میکند. این کارگاه ها غالبا در مجتمع های مسکونی بزرگ و برای اطلاع رسانی صحیح در مورد شیوه های زندگی بدون سرطان برگزار شده و در آن از حضور بهترین اساتید رشته‌های مختلف بهره گرفته می‌شود.

نشانی موسسه سمر:

دفتر مرکزی: تهران خیابان شهید کلاهدوز (دولت). بین اختیاریه و دیباجی جنوبی. ساختمان پزشکان 450 شرقی (صدرا). طبقه ششم  غربی، واحد  43- مدیریت روابط عمومی: 22572181    

 خانه امید: تهران خیابان شهید کلاهدوز (دولت).  خیابان شهید وارسته. نبش خیابان کابلی

تلفن خانه امید: 22006426 - 22636303

کد خبر 247588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز