همشهری آنلاین: آئین اختتامیه ششمین همایش امر به معروف و نهی از منکر ارتش در استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به میزبانی منطقه یکم نیروی دریایی برگزار شد.

سید محمدعلی آل هاشم

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم وقوع انقلاب اسلامی ایران را از تحولات عظیم قرن بیستم عنوان کرد و گفت: انقلاب ما یکی از برکات امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بررسی تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از جهات بسیاری حائز اهمیت دانست و افزود:حضور و سلطه استعمارگران و قدرت های بیگانه جریانهای مختلف سیاسی وفرهنگی اوضاع اقتصادی و وضعیت توسعه و آبادانی کشور باعث شد که علیرغم امکانات بالفعل و بالقوه ای که در کشور وجود داشت ایران به عنوان یک کشور تاثیر گذار شناخته نشود.اما امروز ایران سرافراز در مجامع بین المللی شناخته شده و اثرگذار در تمامی معادلات منطقه ای و جهانی است که این میسرنمی شد مگر بواسطه و به برکت امر به معروف ونهی از منکر.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سایه امر به معروف ونهی ازمنکر بدست آمدخاطرنشان کرد:حضرت امام خمینی (ره) از نجف مردم ایران را هدایت نموده امر به توحید راه راست ونهی از راه باطل گمراهی و طاغوت کردند تااینکه انقلاب به پیروزی رسید و امروز باگذشت 25 سال از ارتحال امام خمینی(ره) انقلاب ما در همان مسیر است وبا همان صلابت راه خود را ادامه میدهد.

وی با اشاره به اینکه برخی سعی کرده اند انقلاب اسلامی را در ردیف سایر انقلاب ها و تحولات معمول دنیا قرار دهند گفت: با اینکه 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما هنوز عللْ عوامل و ویژگی های اصلی به نتیجه رسیدن این انقلاب کبیر روشن نشده است از این رو لازم است همه صاحبنظران ابعاد و اهداف این رویداد بزرگ قرن بیستم را که مصداق بارز دو واجب امر به معروف و نهی از منکر است را بررسی کنند.

حجت الاسلام آل هاشم با تأکید برلزوم معرفی حضرت امام خمینی(ره) به نسل جوان از ایشان به عنوان یک اسطوره یاد کرد و اظهار داشت: امام (ره) چون آفتاب حیات بخش سیاه ترین دوران و در روزگار طاغوت بر قلب های افسرده و نا امید مردم جامعه روح امید بخشیدند و آنها را به پیکار با ظلمت و تاریکی برانگیخت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همگان را به اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دعوت و تصریح کرد: انسان همیشه نیازمند تذکر است و کسانی که امر به معروف می کنند ملزم به رعایت اخلاق اسلامی بوده و بایستی امر به معروف و نهی از منکر را یک عبادت الهی بدانند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده حیات و ضامن دوام و استحکام حکومت اسلامی است گفت: برخورد با متخلفین وظیفه مسئولان ذیربط است و دیگران بایستی تذکر لسانی را وظیفه خود دانسته و بدانند که برای امر به معروف و نهی از منکر باید خود را کنار مردم قرار دهند و نه در مقابل آنان.

گفتنی است در ابتدای این مراسم دریادار دوم حسین آزاد، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در سخنانی ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در همایش گفت: یقیناَ نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و نهادینه کردن فرهنگ غنی اسلامی در سیمای امر به معروف و نهی از منکر دیده می شود که در کنار سایر واجبات ازجمله نمازْ جهاد و ... قرار گرفته است.

وی همچنین ابراز داشت: خداوند را شاکریم که جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مملکت اسلامی و سازمانهای نظامی بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به تدابیر و نگاه بلند فرماندهی معظم کل قوا در جایگاه قابل توجهی قرار گرفته است.

در ادامه حجت الاسلام محمد مظفری نژاد، معاون نظارت و ارزشیابی مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به تشریح اهداف برپایی همایش پرداخت و گفت: بنا به تدبیر رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش فریضه بزرگ و الهی امر به معروف و نهی از منکر در سطح نیروهای زمینیْ پدافند هوایی و دریایی ارتش مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا و به منظور ارتقا کارایی و اثر گذاری هرچه بیشتر این فریضه همایش هایی در سطح ارتش برگزار شده که تا کنون پنج همایش در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل،اصفهان، خوزستان، کرمان و امروز هم ششمین همایش آن در بندرعباس به میزبانی نداجا برگزار شد.

در پایان به نفرات شرکت کننده درکارگاه آموزشی وجوانان فعال در عرصه امربه معروف ونهی ازمنکر لوح تقدیر و هدیه اعطا شد.

کد خبر 247616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز