همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران برای روابط با آفریقا به خصوص کشور گینه کوناکری اهمیت زیادی قایل است.

محمد جواد ظریف

به گزارش شامگاه سه‌شنبه 92/11/09 اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف این مطلب را در مراسم تقدیم رونوشت استوارنامه ˈبنگالی دیاخابیˈ سفیر جدید گینه کوناکری به وزیر امور خارجه ایران بیان کرد.

وی در این دیدار با اشاره به سابقه خوب روابط و مناسبات بین کوناکری و تهران خاطر نشان کرد که به روابط با آفریقا به خصوص کشور دوست و برادر گینه، اهمیت زیادی قائل هستیم و بر نقش فعال گینه در سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا ارج می نهیم.

ظریف همکاری و رایزنی دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین المللی در راستای منافع دو کشور را ارزشمند و موثر دانست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور گینه کوناکری با برخورداری از منابع گسترده طبیعی ظرفیت زیادی برای حضور و فعالیت بخش‌های مختلف و علاقه مند به خصوص بخش خصوصی ایران برای سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های عمرانی دارد.

وی با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید گینه در جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد در دوران جدید، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

بنگالی دیاخابی سفیر جدید گینه کوناکری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در ایران بر توجه ویژه رییس جمهوری کشورش برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با ایران تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به سابقه خوب و دوستانه روابط طرفین همه توان خود را برای توسعه روابط بکار خواهیم گرفت و امیدواریم با حمایت و کمک دوستان ایرانی روند روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی همچنین رویکرد جدید و دیپلماسی فعال دولت جدید ایران و دستاوردهای کشورمان به خصوص در عرصه بین المللی، بخصوص توافق هسته‌ای را تمجید و تحسین کرد و برحمایت همه کشورهای مسلمان و مستقل از این رویکرد حق طلبانه در ارتقای مصالح و منافع ملی ایران تاکید کرد.

کد خبر 247629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز