همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در اولین روز از سی و پنجمین دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز توانبخشی ثارالله تهران حضور یافت و جانبازان این مرکز در فضایی صمیمی میزبان وی بودند.

جانباز

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور سرزده در مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله تهران در فضایی صمیمی و سرشار از یاد و خاطره امام راحل و شهیدان گلگون‌کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دهه فجر را به جانبازان این مرکز تبریک گفت و ضمن تقدیم شاخه‌ای گل به جانبازان با آنان به گفت‌وگو نشست.

جانبازان مرکز ثارالله که از حضور دکتر روحانی در جمعشان خوشحال بودند، در میان شوخی ها و خوش وبش های خود، نه با رییس جمهوری اسلامی ایران بلکه به گفته خودشان با یار دیرینشان درجبهه ها، از مسائل کلان سیاسی و اقتصادی کشور هم سخن گفته و از اینکه امروز به واسطه روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نشاط و آرامشی در بین مردم به وجود آمده ابراز خوشحالی کرده و برای توفیق خدمت گزارانشان در دولت دعا و آرزوی موفقیت کردند.

موسی سلامت جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع از ناحیه کمر که اتاقش پر بود از عکس های شهید همت و همرزمان شهیدش و البته عکس هایی که حکایت از علاقه شدید او به تیم فوتبال محبوبش داشت، با لهجه خوزستانی خود گفت در دورانی که مسئولان، ما را فراموش کرده بودند و کسی سراغی از ما جانبازان نمی گرفت؛ دکتر روحانی بارها به دیدار ما آمد و به درد دل های ما گوش می داد.

عیسی خمبری، مسلم بازدید، رهبر محمدزاده، محمدحسین توکلی، محمدرضا کبیری، علی محمدی، سیدشهاب‌الدین بصام تبار، سید علی عمادی، علی اصغر وفایی، فیروز میرزا نژاد، صفدر شرف‌پور، مجید ملک‌زاده، همایون امیری، عباس ساکی، کریم محمدی، فتاح حاتمی، حسن نقاش‌زاده، اردشیر شیرکول، حسن صفری، حسین آقایی و محمدباقر بابادی، بیست و یک جانباز ۷۰ درصد دیگری بودند که در عملیات‌ها و مناطق گوناگون دفاع مقدس از جمله عملیات‌های والفجر(۸)، کربلای (۸)، بیت‌المقدس، فاو و در مناطق مهران، شلمچه، فاو و دیگر مناطق عملیاتی دفاع مقدس از ناحیه نخاع گردن و کمر به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند و امروز گرمای وجودشان صحنه هایی زیبا و خاطره انگیز از صفا و خلوصشان را در دیدار با رییس جمهوری به تصویر درآورد.

حسن روحانی در این دیدار با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول انقلاب و دفاع مقدس کار بزرگی را به انجام رساندند و با همه سختی در لباس سربازان امام راحل افتخار آفریدند، گفت: امروز جانبازان و ایثارگران سربازان رهبر معظم انقلاب و از سرمایه‌های جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه امروز هر چه در کشور داریم به برکت فداکاری‌ها و دلاورمردی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است، تصریح کرد: توجه به این عزیزان بویژه جانبازان وظیفه ماست و ما هر چه در این مسیر تلاش کنیم، در حقیقت در برابر کار بزرگ آنان هیچ کاری نکرده‌ایم.

رییس‌جمهور با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه جانبازان خطاب به آنان اظهار کرد: ما امروز برای اینکه بتوانیم در مسیر خدمت به مردم موفق باشیم، نیازمند دعای خیر شما عزیزان هستیم.

دکتر روحانی پس از دیدار با جانبازان مرکز توانبخشی، ثارالله تهران در جمع خادمین و پرستاران این مرکز حضور یافت و با تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیرزوی انقلاب به آنان با بیان اینکه شهدا و جانبازان افتخار بزرگی را برای کشور بوجود آوردند، خاطر نشان کرد: آنان با ایستادگی و فداکاری خود موجب پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شدند و پس از آن استقلال و عظمت کشور را حفظ و مردم را از هجمه بیگانگان نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به جانبازان کاری ارزشمند و نیک از سوی کسانی است که خود را و وقف خدمت به این عزیزان کرده‌اند، خطاب به آنان گفت: امروز عمل شما همانند همان فداکاری است که این جانبازان در دوران دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشتند و خداوند ان‌شاء‌الله به آنها اجر و پاداش شایسته عنایت خواهد کرد.

در مرکز توانبخشی جانبازان ثارلله تهران که میزبان جانبازان قطع نخاع از ناحیه گردن و کمرِ هشت سال دفاع مقدس است، خدمات درمانی، پرستاری، فیزیوتراپی و تحصیلی به این عزیزان ارائه می شود.

کد خبر 247988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز