همشهری آنلاین: رئیس جمهور پس از زیارت حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، وحدت ملت ایران را اساس ادامه راه امام خواند و گفت:من از ملت ایران، از همه گروه‌ها، تشکل‌ها و سلیقه‌ها دعوت می‌کنم که روز ۲۲ بهمن کنار هم باشیم و از ملت درخواست می‌کنم ۲۲ بهمن امسال با سالهای پیشین متفاوت باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای روحانی در دومین روز گرامیداشت دهه فجر، این ایام را جشن بزرگ ملت ایران و جشن پایان استبداد و آغاز حاکمیت مردم بر سرنوشت خود دانست ، افزود: امام خمینی(ره) به همه ما آموخت که دینداری با خردورزی قابل جمع است.

وی گفت : امام رهبر بزرگ ملت بزرگ ایران و امت اسلامی بود و افتخار دولت تدبیر و امید نیز این است که در مسیر امام و در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری حرکت می کند.

رئیس جمهور راه امام را اعتدال، دوری از افراط گرایی، از خودگذشتن و به فکر آرمان های بلند بودن خواند و گفت: امام خمینی(ره) برای همه ما نشاط و امید آورد و ما باید امید به آینده را برای ساختن کشور حفظ کنیم.

آقای روحانی وحدت ملت ایران را اساس ادامه راه امام خواند و افزود: من از ملت ایران، از همه گروه ها، تشکل ها و سلیقه ها دعوت می کنم که روز 22 بهمن کنار هم باشیم و از ملت درخواست می کنم 22 بهمن امسال با سالهای پیشین متفاوت باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ کس با 22 بهمن به عنوان روز سرنوشت، استقلال و روز ملی و سربلندی ملت خدای ناکرده قهر نکند و هرکس با هر سلیقه و تفکر سیاسی در 22 بهمن کنار هم باشیم و شعارهای 22 بهمن شعارهای وحدت آفرین باشد و این روز را به روز نشاط، وحدت و امید عمومی و یاس برای دشمنان تبدیل کنیم.

آقای روحانی تاکید کرد: بدون شک با حمایت رهبری و مردم این دولت قادر خواهد بود به وعده های خود عمل کند و پایبند باشد.

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند.

در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی فرزند یادگار امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان حرم مطهر امام راحل حضور داشتند، آقای روحانی و اعضای هیئت دولت با اهدای تاج گل و قرائت زیارت نامه و فاتحه یاد امام خمینی (ره) و فرزند و یاران پیر جماران را گرامی داشتند.

همچنین رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با حضور در آرامگاه شهدای هفت‌تیر و 8 شهریور با قرائت فاتحه به مقام والای این شهیدان ادای احترام کردند.

کد خبر 248016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز