همشهری رییس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) بر اهمیت دستگاه قضایی گفت: همه مسئولان عالی قضایی باید در جهت پیشبرد آرمان‌های امام(ره) حرکت کنیم تا این آرمان‌ها به طور کامل محقق شود.

به گزارش ایسنا،آیت‌آلله صادق آملی‌لاریجانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی دستگاه قضایی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب ضمن گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدای انقلاب گفت: حضرت امام(ره) نسبت به دستگاه قضا و اهمیت آن کلمات بلندی دارند و با توجه به اهمیت قضا در اسلام برای شکل دادن یک بنیان در جامعه جدید و به ویژه بر استقلال و اقتدار دستگاه قضایی تاکید داشتند.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر اهمیت سلامت قضایی، گفت: امام در فرمان هشت ماده‌ای نسبت به اقتدار و استقلال دستگاه قضایی و اینکه بی‌توجه به هر مقامی حکم صادر و اجرا شود،‌ تاکید داشتند.

رییس قوه قضاییه افزود: دستگاه قضایی یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است و این نظام یک نظام خاص و بی‌بدلیل در نظام جمهوری اسلامی ایران است که حضرت امام بنیانگذار آن بودند.

وی گفت: شرایط و خصایصی برای این نظام وجود دارد. مهمترین شاخصه این نظام معنویت است که به مردم سالاری پیوند خورده است.

آملی‌لاریجانی درباره میزان حرکت دستگاه قضایی در جهت آرمان‌های امام، گفت: البته ما تا آرمان‌های بلند حضرت امام فاصله داریم منتها دستگاه قضایی از زمان آیت‌الله بهشتی تاکنون مسیر بسیار بلندی را طی کرده است.

وی با بیان اینکه در این راستا ساختارهای اسلامی دستگاه قضایی تشکیل شد و قوانین متعددی به تصویب رسیده است، گفت: از دستورهای اکید امام این بود که قوانین، اسلامی شوند و بحمدالله این مسئله تا حدی زیادی صورت پذیرفته است.

رییس دستگاه قضایی اظهار کرد: می‌توان یک نگاه مثبت به کارهای انجام گرفته داشت و ما گمان می‌کنیم که دستگاه قضایی رشد بسیار خوبی از جهت کمیت و کیفیت و اتقان آرا داشته است.

وی گفت: در عین حال مردم شریف ما شایسته هرگونه کمک و خدمت در نظام و دستگاه قضایی هستند و لذا همه مسوولان به و یژه مسوولان عالی قضایی باید در جهت پیشبرد آرمان‌های حضرت امام (ره) حرکت کنیم تا ان‌شاءالله این آرمان‌ها به طور کامل محقق شوند.

کد خبر 248068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز